DDMA Commissie Digital Marketing Transformation
Sanne van Mourik-Linsen (Springbok Agency): “Ik geloof erin dat het centraal stellen van de klant essentieel is voor het verhogen van bedrijfsdoelstellingen”
Tijdens haar carrière heeft Sanne zich altijd met veel plezier beziggehouden met de mix tussen marketing, technologie en data. Voorheen werkzaam bij Talpa Network, begeleidt Sanne nu A-merken bij hun digitale transformatie als Sr. Customer Marketing Consultant bij Springbok Agency. Ze is een strategische sparringpartner die opdrachtgevers inspireert, informeert en adviseert binnen het speelveld van digitale marketing. Sanne: “Met mijn kennis probeer ik iedereen te overtuigen van de meerwaarde van een sterke loyaliteitsstrategie waar toepassingen zoals marketing automation en data nodig zijn. Ik geloof erin dat het centraal stellen van de klant essentieel is voor het verhogen van bedrijfsdoelstellingen. Doordat ik me altijd actief heb beziggehouden met zowel data en techniek als marketing ben ik de bruggenbouwer tussen verschillende afdelingen en specialisten. Of het nou gaat om loyaliteitsstrategieën, het opzetten van een centraal ecosysteem voor digitale marketing of het maken van toffe business cases. Ik hoop met mijn veelzijdige achtergrond en expertise nieuwe kennis binnen de commissie te brengen.”
DDMA Commissie Digital Marketing Transformation
Joffrey Hoijer (Merkle Nederland): “In Nederland zijn we uitzonderlijk goed in digitale marketing en data”
Joffrey is op dit moment werkzaam bij Merkle Nederland als VP Strategy en waar hij A-merken als VodafoneZiggo, Phillips en Ebay helpt bij hun Customer Experience Management. Hiervoor was hij werkzaam bij onder meer Lost Boys en MediaMonks. Joffrey: “In Nederland zijn we uitzonderlijk goed in digitale marketing en data, omdat we klein zijn, met kleine budgetten, en we zodoende allemaal innovatieve ‘collega’s’ van elkaar zijn. Het schept mij dan ook veel plezier om via DDMA en de Commissie Digital Marketing Transformation nog meer te mogen leren en mijn steentje te mogen bijdragen om ons vak, ons landje en onze kennis weer wat verder te brengen met marketing die goed is voor onze mensen en onze planeet.”
DDMA Commissie Data Decisions & Engagement
Job van den Berg (Blue Field Agency): “Omdat bedrijven steeds meer eigen data verzamelen en ‘data-driven’ werken, is de juiste inzet en interpretatie van data nog belangrijker geworden. Op die manier haal je echt waarde uit data binnen marketing”
Job van den Berg is per januari 2022 Chief Data & Insights Officer bij Blue Field Agency (marketing- en databureau) waar hij verantwoordelijk is voor de insights en analytics afdelingen en merken helpt om meer data gedreven marketing-beslissingen te nemen. Eerder werkte Job 3,5 jaar bij DPG Media als Data Strategy Director waar hij verantwoordelijk was voor de B2B datastrategie. Daarvoor was Job bij Kantar werkzaam als als Client & Innovation Director waar hij o.a. de data analytics divisie leidde. Job heeft veel ervaring met het implementeren van (commerciële) data strategieën en het verwaarden van data binnen organisaties. Zijn doel is dan ook om echt impact te maken met data. Omdat bedrijven steeds meer eigen data verzamelen en ‘data-driven’ werken, is de juiste inzet als ook de urgentie om er ‘waarde’ uit te halen nog belangrijker geworden. Job is ook een veelgevraagd spreker over dit topic en deelt graag zijn ervaringen en kennis met een breder publiek. Zo maakt hij tutorial-video’s over de juiste inzet van data en lanceerde hij onlangs de podcast serie Data&. Job: “Ik spreek dagelijks bedrijven die bezig zijn om data-driven marketing in de praktijk te brengen. Ze struggelen nog wel eens hoe zij data optimaal kunnen verwaarden en laten landen in hun organisatie. Kortom, er zijn nog veel kansen om data driven marketing in de praktijk te brengen. Ik kijk er naar uit om mijn inzichten te delen en hierin een bijdrage te leveren binnen DDMA.”
DDMA Commissie Data Decisions & Engagement
Lydia de Haan (Loyalty Management Netherlands): “Het is een must om, in een wereld waarin AI en black box modellen steeds vaker gebruikt worden, volledige controle te hebben over datastromen”
Lydia is sinds januari 2020 werkzaam bij LMN, inmiddels als Directeur Data & Analytics. En dat doet ze met veel plezier. Lydia: “Ik ben een geboren onderzoeker en vind het oplossen van ingewikkelde vraagstukken ontzettend leuk. In mijn huidige rol vind ik een aantal mooie uitdagingen. Zo houd ik mij onder andere bezig met het efficiënt verwaarden van data voor onze klanten, evenals met alle juridische kaders, zoals de AVG en het implementeren van state-of-the-art technieken. Ik vind het een must om, in een wereld waarin AI en zogenaamde black box modellen steeds vaker gebruikt worden, volledige controle te hebben over datastromen. Daarnaast vind ik het vertalen en interpreteren van complexe analyses, modellen en technieken naar de business essentieel. And last but not least, de meeste voldoening haal ik uit het samenwerken met de mensen die de data weten om te zetten in waardevolle informatie. Met deze ervaring en een solide basis in academisch onderzoek, statistiek en coderen heb ik geleerd hoe je efficiënt en businessgericht data-driven werken snel naar een hoger niveau kunt brengen.