Spring naar content

Mark Kruisman (Centraal Beheer)

Al in de brugklas bouwde Mark aan zijn eerste websites. Hij heeft altijd grote affiniteit gehad met wat er online kan en gebeurde. Toen hij na zijn afstuderen in aanraking wam met e-mailmarketing was hij meteen verkocht. Inmiddels zijn we 15 jaar verder en heeft hij waardevolle ervaring opgedaan bij onder meer Wehkamp en Centraal Beheer. Sinds drie jaar heeft hij naast zijn baan ook zijn eigen onderneming in e-mailmarketing.

Mark: “DDMA komt vaak voor in mijn carrière tot nu toe. Zo ben ik al vele jaren een vaste bezoeker van de Email Summit, inmiddels bekend als de Email Marketing Automation Summit (EMAS). Daarnaast heb ik in 2017 samen met het Wehkamp-team de DDMA Email Awards gewonnen voor ‘Beste E-mailcampagne 2017’. Ik vind het daarom extra leuk dat ik nu wat terug kan doen voor onze branche met mijn deelname in de DDMA Commissie Email. Met mijn ervaring bij verschillende merken ken ik het kanaal van binnen en van buiten. Van grote corporates tot kleine bedrijven, en B2C  en B2B, ik heb het allemaal gezien. Mijn specialisme zit in de techniek. Denk aan het ontwikkelen van campagnes, het koppelen van systemen, het maken van automations en het verbeteren van processen. Hoe complexer het vraagstuk, hoe liever ik erin duik.”

Lisanne van Daalen de Jel (Nationale-Nederlanden)

Lisanne is op dit moment werkzaam bij Nationale-Nederlanden als marketing guild lead. In deze rol is ze verantwoordelijk voor het verbinden van meer dan 130 marketeers. Maar ook voor het organiseren van events, vormen van werkgroepen, verzorgen van trainingen en het bepalen van standaarden, zodat de marketing stack binnen Nationale-Nederlanden optimaal wordt benut. In die zin ligt haar werk heel erg in lijn met wat DDMA doet. Daarnaast is Lisanne ook digital marketeer, met focus op contentmarketing, e-mailmarketing en adoptie van de marketingstack.

Lisanne: “Tijdens mijn carrière heb ik veel mogen werken en bijdragen aan marketing automation-tooling. Wat ik hier tof aan vind, is dat je met de juiste data en goede content écht relevant kunt zijn voor de klant of je doelgroep. Daarnaast komen verschillende marketingkanalen samen. Zelf ga ik het meest aan op het kanaal e-mail. Een kanaal dat in mijn ogen niet de aandacht krijgt die het verdient. Met de juiste tools, research, data, content en design biedt e-mail zoveel mogelijkheden. Toch worden er nog te vaak bulkmails verzonden, wordt data niet optimaal benut en wordt het testen van mailcampagnes overgeslagen. [v(5] Door het delen van inspirerende voorbeelden en pragmatische tips en door de juiste mensen aan elkaar te verbinden, kunnen we het niveau van ons vakgebied omhoog brengen. Dat is precies wat ik binnen de commissie wil gaan bereiken.”

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI adoption accelerates, but uneven uptake risks deepening the divide

The use of artificial intelligence (AI) in marketing is growing rapidly. Where last year 48% of organisations applied AI in their marketing activities, that figure has now risen to 62%*.…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMO 2025: AI-gebruik groeit, maar kloof dreigt door ongelijke adoptie

De inzet van kunstmatige intelligentie (AI) in marketing groeit snel. Waar vorig jaar nog 48% van de organisaties AI toepaste, zet inmiddels 62% AI in voor marketingactiviteiten*, aldus het Data-Driven…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Gen-Z kijkt anders, praat anders, werkt anders

DDMA lanceerde Perspectives: een nieuw kwartaal-event over hot topics in marketing. Wat verwacht Gen-Z van merken? En hoe kijken die aan tegen werk, media en communicatie? Vragen die bij veel…