Spring naar content

De oprichting van de DDMA Commissie Influencer Marketing volgt op de herziening van de Reclame Code Social Media en Influencer Marketing afgelopen jaar. De nieuwe commissie heeft als doel influencermarketing te professionaliseren en het imago ervan te verbeteren. Het inzichtelijker maken van de effectiviteit van influencermarketing door kennis delen over de meetbaarheid is hierbij een belangrijke stap. Daarnaast wil de commissie de toegevoegde waarde en de potentie van influencermarketing laten zien voor bureaus, adverteerders en consumenten, door kennis, goede voorbeelden en trends te delen.

Martijn de Kemp, CEO van Storyboard, is verkozen tot eerste voorzitter van de Commissie Influencer Marketing. “Elk nieuw vakgebied heeft te maken met uitdagingen – bij influencermarketing is dat niet anders. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met DDMA en de andere commissieleden influencermarketing naar het volgende niveau van volwassenheid te tillen. We richten ons daarbij onder meer op standaardisatie, transparantie en meetbaarheid, omdat we merken dat hier zowel bij bureaus als adverteerders een toenemende behoefte aan is.”

Naast De Kemp bestaat de commissie op dit moment uit Jolijt Houweling (oprichter van Social Friendz), Bart Kampschreur (senior online marketing manager bij Vertigo 6), Marijke Slaats (teamlead branded content bij TUI), René Adriaan van der Mark (creative strategy director bij The Story Lab) en Michel Pruijsers (head of talent bij Talpa). De commissie heeft nog plek voor enkele influencer marketing-experts, zowel van bureau- als klantzijde.

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA breidt team uit met Loraine Heijstek en Lune Veldhuizen

DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, heeft Loraine Heijstek aangesteld als partnership manager. Lune Veldhuizen gaat aan de slag als programmamanager.
Lees meer
E-mail |

Gmail en Yahoo stellen aangescherpte eisen aan bulkverzenders

Gmail en Yahoo hebben per 1 februari 2024 de regels aangescherpt voor bulkverzenders van e-mailmarketing zo blijkt uit de blogpost van Google. Op deze manier willen ze het aantal spamberichten…
Lees meer
DDMA |

Shampoo Bars en HEMA winnen Friends of Search Awards 2024

Tijdens Friends of Search 2024 zijn de winnaars van de Friends of Search Awards 2024 bekendgemaakt. In de categorie ‘Beste SEA’ (PPC) ging Shampoo Bars er met de overwinning vandoor.…