Spring naar content

Met trots introduceren wij de DDMA Standaardisatie e-maildefinities. Deze standaardisatie is de Nederlandse vertaling van ‘The S.A.M.E. Project – Support the Adoption of Metrics of Email’ dat in 2010 door de Amerikaanse DMA met succes is geïntroduceerd. Deze gestandaardiseerde e-maildefinities en richtlijnen, inclusief een praktische vertaalslag naar de beroepspraktijk, worden inmiddels door een aantal Amerikaanse en Nederlandse organisaties ondersteund. Door deze (buitenlandse) ervaringen zijn wij als DDMA Council E-mail ervan overtuigd dat door het hanteren van eenduidige e-maildefinities door Nederlandse E-mail Service Providers (ESP’s), CMS- en CRMpartijen, maar ook door Europese en Amerikaanse organisaties actief op de Nederlandse markt, de tevredenheid van marketeers zal stijgen doordat zij op een correcte wijze alle e-mailresultaten weten te vergelijken en te interpreteren.

Organisaties die zich committeren aan de DDMA Standaardisatie e-maildefinities kunnen dit aan hun klanten en relaties zichtbaar maken door het gebruik van het speciale beeldmerk. Tevens zullen zij op de website van DDMA worden opgenomen in het overzicht van committerende organisaties.

Ondanks dat organisaties niet verplicht zijn deze gestandaardiseerde e-maildefinities toe te passen, hopen wij wel op een grootschalige gebruik door de branche. Dit zal bijdragen aan de betrouwbaarheid van een merk en systeem. Daarnaast wordt het belang van het kanaal e-mail beter zichtbaar binnen de algehele marketingresultaten van een onderneming.

Download hier de Standaardisatie e-maildefinities:

Standaardisatie e-maildefinities

Download (2 MB)

Ook interessant

Lees meer
Post |

Post-case: Meer personalisatie door middel van post

De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Daarom lichten we regelmatig een case uit van een merk dat goede ervaringen én…
Lees meer
Post |

Post en duurzaamheid (4): Zo krijg je inzicht in de voetafdruk van je postcampagnes

Om klimaatverandering tegen te gaan, is binnen de Verenigde Naties afgesproken om de wereldwijde CO₂-uitstoot tegen 2030 te halveren en tegen 2050 tot nul te reduceren. Dit biedt bedrijven en…
Lees meer
Fondsenwerving |

Case: Datagedreven fondsenwerving bij het Prinses Beatrix Spierfonds

Rolf Victorie is Hoofd Fondsenwerving bij het Prinses Beatrix Spierfonds. Wij spraken hem over wat nodig is om datagedreven te werken bij een fondsenwervende organisatie. We hebben het onder meer…