Spring naar content

De plannen van deelnemers aan de Coalitie moeten eraan bijdragen dat de volledige potentie van artificiële intelligentie wordt benut. Nederland moet uitblinken ten opzichte van andere landen door een goede samenwerking tussen partijen. De Coalitie wil ook nadrukkelijk de maatschappelijke zorgen over artificiële intelligentie adresseren – de menselijke kant van artificiële intelligentie moet een prominente plek krijgen in de uitwerking.

DDMA ziet deelname aan de AI Coalitie als een belangrijk platform om te laten zien wat de toepassing van artificiële intelligentie kan betekenen voor de data gedreven marketing sector. Tegelijkertijd wil DDMA via de Coalitie een actieve bijdrage leveren aan het maatschappelijke debat over artificiële intelligentie.

Naast DDMA nemen meer dan 65 bedrijven, maatschappelijke organisaties en onderzoeksinstellingen deel aan de Nederlandse AI Coalitie. De Actieagenda van de Coalitie is tegelijk gepresenteerd met het Rijksbrede Strategisch Actieplan Artificial Intelligence (SAPAI) van de overheid. Meer informatie over de NL AIC en de actieagenda is te vinden op de website van de coalitie: www.nlaic.com.

Mariet Feenstra

Voormalig Public Affairs bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Influencermarketing |

Influencer marketing: geen Wilde Westen, maar een volwassen marketingkanaal met regels, toezicht en een certificering 

Influencers staan regelmatig in de schijnwerpers. Niet alleen in hun eigen content, maar ook in nieuwsberichten over reclameherkenbaarheid, zoals afgelopen week. Dit nieuws verscheen naar aanleiding van een onderzoek van…
Lees meer
AI Act |

Legal Wrapped: wat bracht 2025? | Wat brengt 2026?

2025 was opnieuw een jaar met flinke juridische beweging op het snijvlak van marketing, data en technologie. In de DDMA-kennisbank stonden onderwerpen van cookies en AI in marketing tot influencers…
Lees meer
DDMA |

Nieuwe leden in de Commissie Telemarketing

De DDMA Commissie Telemarketing krijgt versterking van drie ervaren krachten: Arjen van Eeuwen (DMCC), Daniel Zwarts (2Contact) en Simone Mercx (Artsen zonder Grenzen). Met hun gezamenlijke focus op kwaliteit, data,…