Overzicht Actueel

DDMA-bijdrage over custom audiences en cookies in vakblad Data, Cybersecurity & Privacy

DDMA Legal Counsel Matthias De Bruyne heeft meegeschreven aan een bijdrage in het Engelstalige juridische vakblad Data, Cybersecurity & Privacy. In het artikel gaat Matthias samen met Eliëtte Vaal en Vonne Laan van The Data Lawyers in op de recente ontwikkelingen op het gebied van cookies en custom audiences.

DDMA-survey onder juristen in de achterban
In het artikel ‘The cookies has crumbled: custom audiences to the rescue’ bespreken de drie privacy-experts voor welke doeleinden custom audiences-diensten gebruikt worden. Ze verwijzen hierbij naar cijfers uit een survey dat is uitgezet onder juristen uit de DDMA-achterban. De cijfers maken beter inzichtelijk welke vormen van custom audiences er zijn, en hoe deze diensten gezien moeten worden vanuit het perspectief van AVG-compliance.

Toestemming nodig voor inzet custom audiences?
In het artikel wordt ook ingegaan op de vraag of je toestemming nodig hebt voor het inzetten van custom audiences. Daarover schreven onze legal counsels eerder al de Explained: Customer Audiences, die als bron diende voor het artikel.

Lees hier het hele artikel (PDF).

Meer weten? Stel je vraag via legal@ddma.nl of meld je aan voor de DDMA legal nieuwsbrief om altijd op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.