Filters: 
                    
            
                        Sorteer op: 
                        
                    
                
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Experimentation & Optimisation
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Interview
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        From Isolated Tests to Intelligent Optimisation: Monetate on the Future of Experimentation
                With experimentation becoming a given in today’s digital landscape, the real question is no longer whether organisations should experiment, but how they can make it an integral part of their business across marketing, sales, product, and even IT. Added to that is the rise of…
            
            
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Experimentation & Optimisation
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        From Profiling to AI-Powered Personalisation: How Traveldeal Created Tailor-Made Journeys for Every Visitor
                Personalisation has evolved from a marketing buzzword into a key differentiator in competitive industries like travel. Speaking directly to customer needs — at scale and in real time — is no longer a luxury but a necessity.
            
            
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        DDMA
                    
                                                        
                        Experimentation & Optimisation
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Vacature
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Vacature: Lid DDMA Commissie Experimentation & Optimisation (op vrijwilligersbasis)
                Ben jij expert op het gebied van experimentatie, CRO of optimalisatie en wil je meewerken aan de toekomst van dit marketing vakgebied in Nederland? Dan is een rol binnen de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation dé kans om je expertise te delen, samen te werken…
            
            
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        DDMA
                    
                                                        
                        Experimentation & Optimisation
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Nieuws
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        DDMA maakt genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes 2025 bekend
                De genomineerden voor de DDMA Experimentation Heroes 2025 zijn bekend. Dit jaar maken onder andere Odido, Heineken, Centraal Beheer Achmea, PostNL, VodafoneZiggo, Intersport, KLM en ANWB kans op een award. Zij presenteren hun case op donderdag 6 november tijdens het event in The Social Hub…
            
            
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Experimentation & Optimisation
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Interview
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Experimentation Hero in Focus: Timo Stegeman – From isolated tests to working in themes
                Our next Experimentation Hero in our interview series is Timo Stegeman. Since February, Timo has been working at Heineken as a freelance specialist in Product Discovery and Research. He deliberately takes on one assignment at a time, positioning himself close to product teams. “I work…
            
            
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Experimentation & Optimisation
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Interview
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Experimentation Hero in Focus: Erwin Vinke (a.s.r. verzekeringen)
                With a new edition of Experimentation Heroes on the horizon, we’re once again giving the floor to a number of specialists who truly live up to our event’s title. Each one a genuine ‘Hero’ in the field. Today, we speak with Erwin Vinke, Technical Web…
            
            
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                        
                        Digital Analytics
                    
                                                        
                        Experimentation & Optimisation
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Interview
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Media Effectiviteits Meting (MEM): Essentieel voor Efficiënte Groei
                In het dynamische marketinglandschap van vandaag is media effectiviteits-meting (MEM) een sleutel tot groei. Nu consumenten meer privacy eisen en technologieën snel veranderen, volstaan traditionele meetmethoden niet langer. MEM draait om het begrijpen van de werkelijke impact van media-investeringen en is essentieel voor een sterke…
            
            
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                        
                        Experimentation & Optimisation
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Mastering the ‘Hard’ Enablers of building an Upward Experimentation Culture
                A common dynamic in many companies is that the culture of experimentation is subject to fashion. Even though it has been clearly demonstrated that experimentation can be the driving force behind the explosive growth of former startups like Amazon, Booking, Airbnb, Zalando, and Netflix [1]…
            
            
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Data, Decisions & Engagement
                    
                                                        
                        Experimentation & Optimisation
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Artikel
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Dit zijn de ‘harde’ succesfactoren voor een robuuste experimentatiecultuur
                Experimenteren en testen wordt door CRO-marketeers vaak neergezet als dé motor achter exponentiële groei. Kijk naar bedrijven als Amazon, Booking, Airbnb, Zalando en Netflix—allemaal voormalige startups die dankzij experimenteren in minder dan 10 jaar wereldwijd succes boekten. Ook gevestigde namen als IBM en Microsoft zijn…
            
            
                                    
                Lees meer
            
        
                                    
                        Experimentation & Optimisation
                    
                                                
                            
                                                                            
                            Nieuws
                        
                                             |
                                                                            
                                                
        
        Registration for DDMA Experimentation Heroes 2025 Now Open
                On Thursday, November 6, the most impactful work in experimentation and optimization will once again be celebrated at DDMA Experimentation Heroes 2025. From today, experimentation specialists can submit their case(s) in one of three categories: Conversion, Experimentation Culture, and Beyond Web. The Next Gen Heroes…