Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
DDMA
Nieuws
|
DDMA bundelt AI-expertise: Commissies Conversational AI en AI worden één
We zijn verheugd om aan te kondigen dat de Commissie Conversational AI en de Commissie AI gecombineerd verder gaan onder één nieuwe commissie met de naam DDMA Commissie AI. In het kort gaat de commissie zich inzetten om innovatie, kennisdeling en ethisch verantwoord gebruik van…
Lees meer
AVG
Cookies
Legal
Nudging
Members-only
Artikel
|
Standaard cookiebanner generators: waar moet je op letten
‘Alles accepteren’, ‘Alles weigeren’, ‘Alleen essentiële cookies’: wie een webpagina bezoekt, komt ongetwijfeld in aanraking met een cookiebanner. Cookiebanners zijn een manier om toestemming te regelen van de gebruiker, waardoor de organisatie achter de website op een juiste manier relevante advertenties kan tonen aan deze…
Lees meer
DDMA
Nieuws
|
De DDMA Commissies Post, Data Decisions & Engagement, AI en Social media krijgen versterking
Nieuw bloed in de DDMA Commissies Post, Data Decisions & Engagement en Social media. Jeroen Kimmel (PSI-Vransen Direct Mail), Guus Rutten (GX | Part of Happy Horizon), Merel Donkers (PostNL) Hedwich de Groot (Google) en Wikash Tahloe (Google) treden per direct toe tot een van…
Lees meer
E-mail
Legal
Artikel
|
Toegankelijke e-mails en de WCAG-richtlijnen: waarom en hoe?
E-mails spelen een belangrijke rol in de communicatie naar klanten en gebruikers. Zonder e-mail, kun je vaak niet eens een account aanmaken of een bestelling plaatsen. Maar hoe zorg je ervoor dat deze cruciale e-mails toegankelijk zijn voor iedereen, inclusief mensen met een beperking? In…
Lees meer
AVG
Legal
Artikel
|
De zaak Mousse/CNIL: Is uitvragen van geslacht écht nodig?
De zaak Mousse tegen CNIL draait om de vraag of SNCF bij de verkoop van treintickets verplicht mag vragen naar het geslacht van klanten (‘man’ of ‘vrouw’). De Europese rechter trekt dit gebruik in twijfel. In dit artikel delen we de belangrijkste lessen van deze…
Lees meer
AI Act
AVG
Data delen buiten EU
Digital Services & Markets Act
Artikel
|
Legal en Marketing: Wat 2024 bracht en 2025 gaat brengen
2024 bracht volop juridische beweging in de wereld van marketing en privacy. Bij DDMA hebben we deze ontwikkelingen scherp gevolgd en ons legal team publiceerden maar liefst 34 artikelen om jou op de hoogte te houden. In dit artikel bespreken we de belangrijkste juridische punten…
Lees meer
Artificial Intelligence
Conversational AI
Data, Decisions & Engagement
Artikel
|
Zo werk je in 3 stappen naar klantcontact dat écht klantgericht is
Het beeld dat een klant heeft van een bedrijf wordt in grote mate bepaald door de manier waarop het bedrijf met hen communiceert en hen van dienst is op het moment dat deze het bedrijf nodig heeft. Iedere interactie – van een simpele factuur tot…
Lees meer
Artificial Intelligence
Creative
Data, Decisions & Engagement
DDMA
Artikel
|
De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA
Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen?
Lees meer
ePrivacy Verordening
Legal
Nudging
Artikel
|
CNIL beboet Orange met €50 miljoen: Wat ging er mis?
Op 14 november 2024 gaf de Franse gegevensbeschermingsautoriteit (CNIL) de Franse e-maildienst ORANGE een boete van 50 miljoen euro. Op 12 december heeft de CNIL websitebeheerders de opdracht gegeven om hun cookie-instellingen aan te passen. In dit artikel bespreken we wat er volgens de CNIL…
Lees meer
DDMA
Search
Interview
|
How Shampoobars Won Big at the Friends of Search Awards
The registration for the Friends of Search Awards 2025 is nearly closing! Ambitious search specialists have until January 31st to enter! But how do you prepare yourself for participation? And what can a Friends of Search Award ultimately bring you? To give a glimpse of…