Spring naar content
Filters:
Sorteer op:
Lees meer
Data, Decisions & Engagement Experimentation & Optimisation Marketingteam van de toekomst Search
Artikel |

Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën

In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In deze derde aflevering van het derde seizoen van Shaping the Future duiken we samen met…
Lees meer
Search
Artikel |

Modern Measurement in Paid Search

The way marketing effectiveness is measured has changed drastically compared to the past. As we move toward a future where marketing investments and their returns increasingly depend on privacy-focused solutions, marketers will need to find new ways to bridge data gaps and understand consumer behavior.…
Lees meer
DDMA
Artikel |

DDMA zoekt een Ervaren Salesmarketeer

Wil jij werken in het hart van de Nederlandse marketingwereld? Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van influencermarketing tot fondsenwerving en van AI tot data-ethiek. Werken bij DDMA biedt je een unieke kans om je netwerk in de Nederlandse marketingwereld te versterken.
Lees meer
DDMA
Nieuws |

DDMA viert 20e verjaardag en reikt de Carel Rog penning uit

Donderdag 28 november 2024, Amsterdam – DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, bestaat 20 jaar en vierde dit jubileum met haar leden in Capital C in Amsterdam. Bij deze gelegenheid blikte directeur Judith Oude Sogtoen terug op de ontwikkelingen in het marketingvakgebied en DDMA…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement DDMA
Nieuws |

Rituals wint innovation award bij DDMA Customer Data Awards 2024

De winnaar van de DDMA Customer Data Awards 2024 is vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT in Capital C in Amsterdam. Cosmeticabedrijf Rituals trok aan het langste eind in de categorie Innovation.
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Research 2024 – Deep dive 2: Soft skills are key in data-driven marketing sector

Paying sufficient attention to employees remains one of the most important topics for the future of the marketing profession; not only the (further) development of skills, but also attention to the individual characteristics of employees. Locating and retaining suitable employees remains a point of attention.…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement
Artikel |

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024 – Deep dive 2: Soft skills belangrijk in datagedreven marketingsector

Voldoende aandacht hebben voor medewerkers blijft een van de belangrijkste onderwerpen voor de toekomst van het marketingvak, niet alleen de (door)ontwikkeling van vaardigheden, maar ook aandacht voor persoonlijke eigenschappen van medewerkers. Het vinden en behouden van de juiste medewerkers blijft een aandachtspunt. Dit laat het…
Lees meer
Digital Services & Markets Act Legal
Nieuws |

ACM publiceert leidraad over de Digital Services Act

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft in september de DSA Leidraad ‘Zorgvuldigheidsverplichtingen tussenhandeldiensten’ (Leidraad) gepubliceerd. In de Leidraad legt de ACM uit hoe de zij de Digital Service Act (DSA) toepast. In dit artikel zetten we de belangrijkste aspecten uit de Leidraad voor de…
Lees meer
Artificial Intelligence
Artikel |

Retrieval Augmented Generation (RAG) en AI: Hoe werkt het precies?

2023 stond in het teken van AI en de Large Language Models. De komst van GPT zorgde ervoor dat de wereld zich plots bewust werd van de kracht van deze grote taalmodellen. Overal doken toepassingen op, bijvoorbeeld voor gebruik in marketing of klantcontact.
Lees meer
DDMA
Nieuws |

Nieuwe collega: Esmeralda Meijer aangesteld als programmamanager a.i.

Esmeralda Meijer, hiervoor werkzaam als accountmanager bij Grand Hotel Amstelveen, is per 18 november aangesteld als programmamanager a.i. bij DDMA. Welkom!