Visie
DDMA staat voor succesvolle en verantwoorde data-driven marketing. Marketing die mensen in beweging brengt door data, technologie en creatie elkaar te laten versterken. Verantwoord omgaan met data en technologie is daarbij essentieel. Voor het vertrouwen van consumenten én de toekomst van de marketingsector.
Dit bieden we jou
Het data-driven marketingvak is geen dag hetzelfde. Wetgeving verandert, nieuwe technologieën zijn amper bij te benen en consumenten verwachten steeds meer. In deze complexe, snel veranderende wereld is DDMA gids, verbinder en stem van organisaties die data succesvol en verantwoord willen inzetten voor marketingdoeleinden. We duiden ontwikkelingen op het gebied van technologie, regelgeving en ethiek en brengen marketeers, dataspecialisten en juristen bij elkaar om hen te helpen groeien in hun vak. We leggen de lat voor de sector elke keer hoger, door zelfregulering te bevorderen en samen met leden en beleidsmakers na te denken over de toekomst van de sector.
Dit bieden we jou als lid concreet:
Als gids houden we jou als lid op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en helpen we data-driven marketing binnen jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen. Leden van DDMA hebben daarom toegang tot een uitgebreid en actueel kennisaanbod. Dat doen we vanuit 3 invalshoeken:
- Wat kan (succesvol): In onze commissies zijn de beste mensen uit het marketingvak actief. Samen stomen we de sector klaar voor de toekomst met kennissessies, congressen, awards, onderzoeken en publicaties.
- Wat mag (compliant): We helpen jou te voldoen aan de privacy- en reclamewetgeving via onze legal helpdesk, dossierpagina’s, documentatie en templates, legal masterclasses en natuurlijk het Privacy Waarborg. Ook duiden we doorlopend actuele ontwikkelingen en stellen we zelfregulering op.
- Wat zou je moeten willen (ethisch): We stimuleren je verder te kijken dan de wet. Met onze Uitgangspuntenkaart en ethiek-workshops helpen wij onze leden een ethische visie te ontwikkelen op het gebruik van data en technologie. Ook geven we je met de Privacy Monitor inzicht in hoe consumenten naar data en privacy kijken.
Met meer dan 360 organisaties uit verschillende sectoren heeft DDMA een zeer divers ledenbestand. Als verbinder brengen wij marketeers, juristen en dataspecialisten op allerlei manieren samen. Soms alleen met adverteerders onder elkaar, soms met een zo divers mogelijke groep. Van rondetafelsessies tot congressen en van ledenborrels tot Member Meetups – bij DDMA bouw je gegarandeerd je netwerk uit en leer je van je vakgenoten buiten je eigen organisatie. Daarnaast verenigen we de beste mensen uit het marketingvak in onze commissies, die het hart van onze vereniging vormen.
Het vergroten van het maatschappelijk draagvlak is van groot belang voor een succesvolle inzet van data-driven marketing en de toekomst van de sector. Als stem van de sector werken we daar bij DDMA doorlopend aan. Door leden te stimuleren verantwoord om te gaan met data en technologie, in lijn met de wet en de wensen van de consument. En door gesprekken te voeren met beleidsmakers, toezichthouders en andere belanghebbenden in Den Haag en Brussel. Deze standpunten vormen hiervoor de basis.
Ons (internationale) netwerk
Omdat marketing over grenzen gaat en veel wetgeving op Europees niveau wordt gemaakt, zijn we aangesloten bij de Federation of European Data and Marketing (FEDMA) in Brussel en bij GDMA, de internationale koepel van alle brancheverenigingen voor datagedreven marketing. Daarnaast werken we in Nederland samen met werkgeversvereniging VNO-NCW en ECP, Platform voor de Informatiesamenleving. Ook onderhouden we nauwe relaties met andere verenigingen in de marketing- en digitale sector.