Spring naar content

Barry Adams, juryvoorzitter en oprichter van Polemic Digital: “De jury vond de viaBOVAG.nl-case een uitstekend voorbeeld van innovatief denken en het toepassen van moderne technologie om SEO op grote schaal te automatiseren, met als gevolg een sterke groei van de website. Het is zeldzaam om een dergelijke combinatie van strategisch inzicht en geavanceerde technische implementatie te zien, en dat bracht deze case een stapje verder dan de andere genomineerden. HEMA was in staat om door de complexe data-omgeving, die typisch is voor grote organisaties, te navigeren, zodat ze de juiste informatie konden verzamelen om advertenties te personaliseren. Ze combineerden hun online en offline programma’s voor audience targeting en incrementaliteitsmetingen, en behaalden indrukwekkende resultaten voor het bedrijf. Het framework dat ze hebben ontwikkeld voor dit project kan er ook voor zorgen dat hun campagnes de komende tijd blijven verbeteren.”

Internationale jury

Bij de beoordeling van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. De jury bestaat uit een internationaal team van onafhankelijke search-experts met naast juryvoorzitter Barry Adams: Kirk Williams (ZATO), Purna Virji (LinkedIn), Kate Adams (Google), Frederick Valleys (Optmyzr), Astrid Kramer (Astrid Kramer Consulting), Marcus Tober (Searchmetrics) en Linda Hogenes (Coolblue).

Over de Friends of Search Awards

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De awards werden dit jaar voor de tweede keer uitgereikt. De winnaars presenteren hun case op het podium van de Nederlandse editie (16 november) van Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam.

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Shampoo Bars en HEMA winnen Friends of Search Awards 2024

Tijdens Friends of Search 2024 zijn de winnaars van de Friends of Search Awards 2024 bekendgemaakt. In de categorie ‘Beste SEA’ (PPC) ging Shampoo Bars er met de overwinning vandoor.…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Interview Aleyda Solis (Orainti) | The (dis)advantages of Search Engine Experience

‘Search Generative Experience’ (SGE) is poised to be a game changer. How will it affect organizations? What are its (dis)advantages? We’re thrilled that Aleyda will be speaking about this at…
Lees meer
Search |

Exploring the PPC Journey with Navah Hopkins: A Friends of Search Interview

In this interview with Navah Hopkins, a well-known expert in the PPC industry, we delve into the strategic decisions and data-centric insights that have shaped her career in search engine…