De tijd begint te dringen. Op 25 mei treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, ook wel bekend als GDPR) in werking. Dat de nieuwe privacywetgeving eraan komt, is al even bekend. Je mag veronderstellen dat organisaties onderhand weten wat ze te doen staat. De werkelijkheid is anders. Diverse onderzoeken, zoals de AVG peiling en een onderzoek van ECP en Verdonck, Klooster & Associates, tonen aan dat er nog veel moet gebeuren voordat Nederlandse organisaties klaar zijn voor AVG.
Adformatie interviewde Esther van de Bovenkamp (Programmamanager non-profit en onderzoek), Diana Janssen (Directeur) en Matthias de Bruyne (Legal Counsel) over de onduidelijkheden van de nieuwe privacywet en over zij twijfels wegnemen in de sector door onder andere de inzet van een AVG-hulplijn.
Ook interessant

Podcast Shaping the Future: visie als fundament voor retail in transitie

Franse toezichthouder CNIL treedt op tegen databroker Solocal: waar ligt de grens bij gebruik van klantdata?
