Spring naar content
EMAS winnaars 2022

Joris de Bruijne, voorzitter van de vakjury: “Deze winnaars laten zien dat het een goed idee was om de Awards in een nieuw jasje te steken. Met mooie toepassingen op het gebied van e-mailmarketing automation in de nieuwe categorieën bekronen we alle disciplines binnen het werkveld. De winnende cases bieden stuk voor stuk inspiratie binnen ons vak én daarbuiten.”

Winnaar in de Categorie Optimization: UNICEF Nederland

Met de vernieuwing van hun jaarlijkse Wintercampagne sleepte UNICEF de allereerste EMAS Award in de categorie Optimization in de wacht. De campagne bestaat dus al een tijdje, maar is dit jaar geoptimaliseerd. In 2021 was het doel om een bepaalde omzet te behalen door middel van de verkoop van zoveel mogelijk pakjes.

Ferry Bol (UNICEF Nederland): “Ontzettend mooi dat wij als goed doel met onze beperkte middelen worden erkend. Het volg-je-pakje-concept is uniek. En dat vinden nu niet alleen onze donateurs, maar ook onze vakgenoten. Het bewijst dat je met je eigen marketingkracht al heel veel kunt bereiken. Heel veel dank aan de jury dat zij dit ook hebben ingezien en dat ze ons hebben beloond met deze prachtige prijs.”

Winnaar in de Categorie Innovation: Leen Bakker

Meubelgigant Leen Bakker sleepte de winst in de wacht in de categorie Innovation. Met hun campagne wisten zij de stijlvoorkeur van nieuwe én bestaande klanten te achterhalen. Door hun producten te classificeren konden ze hun aanbod voorleggen aan een relevante doelgroep.

Bibianne van Roosmalen: “Met onze campagne hebben we verschillende stijlvoorkeuren vastgelegd die we hebben weten te koppelen aan onze klanten. Een ware uitdaging. We zijn daarom in extase dat we hebben gewonnen en Leen Bakker nóg sterker op de kaart hebben gezet als innovatief bedrijf. Heel veel dank aan iedereen die hieraan heeft meegewerkt en uiteraard aan de jury voor het bekronen van onze case.”

Winnaar in de Categorie Design: T-Mobile

Dit jaar kon het publiek van de EMAS 2022 live stemmen voor hun favoriet in de EMAS Awards-categorie Design. De campagne van T-Mobile wist uiteindelijk de meeste mensen te overtuigen.

Sanneke Melker: “Super blij dat we gewonnen hebben in de nieuwe categorie Design. Het maken van een gelikt ontwerp is één ding maar het technisch werkend én meetbaar krijgen in een e-mail, is altijd uitdagend. Fijn dat dit werd gewaardeerd door het publiek én ook door onze zakelijke klanten. Daar doen we het tenslotte voor!”

Winnaar Battle of the Agencies: Happy Horizon

Als laatste streden 100%EMAIL, Happy Horizon en Yellowgrape om de titel in de Battle of the Agencies. De drie bureaus ontwikkelden een e-mailcampagne voor Air Miles. De opdracht: een EDM (Electronic Direct Mail) met een specifieke, tijdelijke aanbieding in combinatie met reguliere aanbiedingen met als doel een hogere conversie en versnelling in spaar- en inwisselgedrag onder een jongere doelgroep (25-45 jaar). Happy Horizon kwam uiteindelijk als winnaar uit de bus.

Joep van Ham & Heidi Anthonis (Happy Horizon): Van tevoren zeiden we tegen elkaar: “you never lose. You either win or learn”. Dus ongeacht de uitkomst hadden we er veel aan onze deelname gehad. Je ziet immers ook de keuzes die anderen maken en waarom, en dat is sowieso leerzaam. Maar winnen is natuurlijk het leukst!’

Over de DDMA E-mail Awards

DDMA EMAS Awards (voorheen de E-mail Awards) worden jaarlijks uitgereikt tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit (EMAS), die dit jaar plaatsvond op 23 juni in de Kromhouthal in Amsterdam. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie E-mail. De Summit wordt mede mogelijk gemaakt door deze sponsoren.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Call for participation opens for 4th edition of GDMA’s International Email Benchmark

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Association for Data & Marketing (DDMA) are thrilled to initiate the call for participation for the fourth edition of our…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Best of DDMA Research & Insights 2024

In een marketingtijdperk waarin data, technologie en consumentengedrag continu veranderen, is gedegen onderzoek cruciaal. Door middel van uitgebreide (consumenten)onderzoeken en benchmarks bieden we onze leden grip op deze veranderingen. In…
Lees meer
E-mail |

De GDMA International Email Benchmark: Een Wereldwijde Vergelijking 

E-mailmarketing blijft een essentieel onderdeel van de digitale marketingstrategie voor bedrijven wereldwijd. De prestaties van e-mailcampagnes kunnen echter sterk variëren tussen verschillende continenten en landen. In dit derde en laatste…