Spring naar content

Frans Reichardt, voorzitter van de vakjury van de DDMA E-mail Awards: “Data, algoritmes, interactive design en dynamische content voor optimale relevantie voor de klant zijn dit jaar de toverwoorden bij alle genomineerde professionals en campagnes. Het is geweldig om te zien hoe hard het gaat met de ontwikkelingen binnen e-mail én welke rol e-mail speelt binnen de klantstrategie van organisaties. Het niveau van de genomineerden was dit jaar hoog en voor beide awards was het kiezen van een winnaar een close call.”

Beste E-mail Campagne: Tempo-Team Live

Met de Tempo-Team Live-campagne verslaat Tempo-Team de andere genomineerden Pathé en KPN. De winnende campagne koppelt online geplaatste vacatures van MKB-klanten, door middel van een zelfgeschreven algoritme, aan beschikbare kandidaten uit de Tempo-Team database. Volgens de vakjury heeft Tempo-Team met deze campagne een beweging gemaakt naar succesvoller en effectiever klantcontact, door vanuit een visie resultaatgericht te werken.

Mariël Tiemersma, Product Owner Client Engagement bij Tempo-Team: “De kracht van de campagne zit hem in de slimme combinatie van algoritmes en de persoonlijke touch van onze intercedenten. Supertof dat de jury dit ook inziet en ons beloont met deze prijs. De komende tijd gaan we het programma verder verbeteren en landelijk uitrollen, zodat nog meer werkgevers de juiste mensen vinden!”

E-mail Professional van het Jaar: Bob Mencke, Wehkamp

Bob Mencke, sinds twee jaar CRM-marketeer bij Wehkamp, werd door de jury verkozen boven Dennis Figge van Schiphol en Kevin Ruhe E-llenials (Beter Bed & Intergamma). De jury roemt Mencke om zijn uitzonderlijke technische kennis en zijn blik op data en de klant. Hij maakt al zijn keuzes vanuit data en klantinzicht en is voortdurend bezig met het testen en aanscherpen van campagnes.

Mencke: “Obsessieve personalisatie, zo kun je onze werkwijze het beste omschrijven. Dat betekent dat we geen e-mails maken en daar klanten bij zoeken, maar het proces omdraaien: er is één klant, welke e-mail en content hoort daarbij? Met een enorme pool interactieve mails die dynamisch ontstaan creëren we échte 1-op-1-communicatie. We zijn hierin voorloper en het is geweldig dat ons team hier nu deze erkenning voor krijgt.”

Battle of the Agencies: OMG

Als laatste streden Add to Favorites, OMG en Rapidsugar om de titel in The Battle of the Agencies. De drie bureaus ontwikkelden een campagne gericht op speelautomaatgasten van Holland Casino, dat op deze manier voor het eerste op grote schaal interactieve mail kon testen. Na een analyse van de resultaten door Holland Casino, waarbij werd gekeken naar conversie, sentiment en het aantal afmeldingen, werd OMG met een nipte voorsprong tot winnaar uitgeroepen.

Over de DDMA E-mail Awards

De DDMA E-mail Awards worden jaarlijks uitgereikt tijdens de DDMA Email Summit, die dit jaar plaatsvond op donderdag 20 juni in de Kromhouthal in Amsterdam, met sprekers van onder meer Google, Hema en Eneco. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie E-mail. De Email Summit wordt mede mogelijk gemaakt door deze sponsoren.

Ook interessant

Lees meer
Influencermarketing |

Branche blij met duidelijkheid: extra regels en toezicht voor influencers met meer dan 500.000 volgers – Sector roept voorlichtingswebsite over regels in het leven   

Amsterdam, 17 mei 2022 – Influencers met meer dan 500.000 volgers vallen voortaan onder toezicht van het Commissariaat voor de Media. Zij krijgen te maken met extra reclameregels in de…
Lees meer
Search |

Simo Ahava (8-bit-sheep): ‘Technology doesn’t change the status quo. It’s how that technology is used’

Server-side tagging is often presented as the solution for problems relating to the sunset of third-party cookies. And although server-side would be a solution for a lot of companies, it…
Lees meer
Conversion Rate Optimisation |

Dark patterns – wat mag wel en niet volgens de EDPB

De European Data Protection Board (EDPB – koepel van alle Europese privacytoezichthouders) heeft nieuwe guidelines vastgesteld over het herkennen en vermijden van dark patterns op sociale media. De guideline is…