Spring naar content

Juryvoorzitter Frans Reichardt: “De jury is enthousiast over het aantal en het niveau van de inzendingen. We zien bewegingen in e-mailmarketing die zich in voorgaande jaren al voorzichtig aftekenden, nu versterkt doorzetten. Denk aan het gebruik van algoritmen om e-mails nog relevanter te maken voor de individuele ontvanger, betere afstemming op de customer journey en het meewegen van klantbeleving als KPI voor effectiviteit van e-mail. Het kanaal blijft zich hiermee verder ontwikkelen.

Vorig won FrieslandCampina de award voor de beste E-mail Campagne met de campagne ‘Eurosparen’ en Kim de Klerk, toen nog werkzaam bij NS en inmiddels bij Knab, werd verkozen tot E-mail Professional van het Jaar. RapidSugar was de beste in de Battle of the Agencies. RapidSugar is dit jaar wederom genomineerd voor hetzelfde onderdeel, samen met Add to Favorites en OMG. De drie bureaus gaan een e-mail ontwikkelen die verstuurd wordt door Holland Casino, de opdrachtgever van deze bureaustrijd tijdens deze editie.

Google toegevoegd aan sprekersline-up Email Summit

Naast de aankondiging van de genomineerden voor de Email Awards maakt de organisatie ook bekend dat Filip Stanis, Developer Advocate bij Google, is toegevoegd aan de sprekersline-up van de Email Summit. Het volledige programma ziet er als volgt uit:

De DDMA Email Summit vindt plaats op donderdag 20 juni in de Kromhouthal in Amsterdam. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt mede georganiseerd door de DDMA Commissie E-mail. De Email Summit wordt mede mogelijk gemaakt door haar sponsoren: e-VillageSalesforceEmarkRapidsugarSelligentFlowmailer100%EMAILMeasuremailAdd to FavoritesBikkelhartWebpowerDoornvogelOMG en Stripo.

Martina van Middelkoop

Voormalig Programmamanager bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Marketing als motor van een duurzame revolutie

De klimaatcrisis raakt ons allemaal. Als marketeers bevinden we ons op een unieke positie om het verschil te maken. Maar hoe doe je dat? En wat vraagt het van jou…
Lees meer
AI Act |

AI Impact Assessment voor verantwoord gebruik van AI in marketing

Hoe zorg je dat AI-systemen binnen marketing op een ethische, transparante en juridisch verantwoorde manier wordt ingezet, terwijl je bewust blijft van de mogelijke risico’s?
Lees meer
Creative |

Vacature: lid Commissie Creative (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam in de creatieve hoek van de marketingsector en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…