Spring naar content
  1. Er wordt benadrukt dat schenkingen van donateurs gelijkgesteld worden aan verkoop aan klanten.
  2. Anoniem uitbellen wordt verboden, herkenbaar nummer wordt verplicht.
  3. De wetgever heeft de mogelijkheid opgenomen om op later zonder wetswijziging (via AMvB) aanvullende regels te kunnen opstellen over het aanbieden van het recht van verzet/bezwaar en een een maximumtermijn voor de klantrelatie-uitzondering op de opt-in regel. Deze mogelijkheid kan worden gebruikt als de aangescherpte zelfregulering, die DDMA samen met haar achterban aan het opmaken is, niet tot het gewenste resultaat heeft geleid.
  4. De klantrelatie-uitzondering voor telemarketing gelijk wordt gesteld met e-mail.

Wij zullen deze teksten bespreken met alle stakeholders en t.z.t. onze input leveren op deze consultatie.

Je vindt de consultatie hier: https://lnkd.in/dwFp932

Lees hier de voorgestelde wetstekst: https://lnkd.in/d6tAh-F.

Sara Mosch

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Podcast Shaping the Future: visie als fundament voor retail in transitie

Wat betekent het om als retailer relevant te blijven in een tijd waarin digitale en fysieke werelden samensmelten, consumenten moordende concurrentie gewend zijn en technologie dagelijks verandert? Volgens Marlene ten…
Lees meer
AVG |

Franse toezichthouder CNIL treedt op tegen databroker Solocal: waar ligt de grens bij gebruik van klantdata?

Onlangs ontving de Franse databroker Solocal Marketing Services een boete van €900.000 van de Franse privacytoezichthouder CNIL. De reden hiervoor was onrechtmatige verwerking van miljoenen persoonsgegevens voor direct marketingdoeleinden, zonder…
Lees meer
E-mail |

A digital winter experience for train travelers

At NS, CRM specialists Daan Hulzinga and Adinda Nieuwstraten work on campaigns that encourage consumers to travel more often by train. One of the most distinctive campaigns they developed is…