Spring naar content
  1. Er wordt benadrukt dat schenkingen van donateurs gelijkgesteld worden aan verkoop aan klanten.
  2. Anoniem uitbellen wordt verboden, herkenbaar nummer wordt verplicht.
  3. De wetgever heeft de mogelijkheid opgenomen om op later zonder wetswijziging (via AMvB) aanvullende regels te kunnen opstellen over het aanbieden van het recht van verzet/bezwaar en een een maximumtermijn voor de klantrelatie-uitzondering op de opt-in regel. Deze mogelijkheid kan worden gebruikt als de aangescherpte zelfregulering, die DDMA samen met haar achterban aan het opmaken is, niet tot het gewenste resultaat heeft geleid.
  4. De klantrelatie-uitzondering voor telemarketing gelijk wordt gesteld met e-mail.

Wij zullen deze teksten bespreken met alle stakeholders en t.z.t. onze input leveren op deze consultatie.

Je vindt de consultatie hier: https://lnkd.in/dwFp932

Lees hier de voorgestelde wetstekst: https://lnkd.in/d6tAh-F.

Sara Mosch

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Legal |

Zo creëer jij écht relevante, datagedreven telemarketingcampagnes

Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de Telecommunicatiewet en de Code Telemarketing tot gevolg. Door al die veranderingen wordt er van adverteerders en contactcenters veel gevraagd.…
Lees meer
AI Act |

De AI Act treedt binnenkort in werking: Een blik vooruit op verantwoord en innovatief gebruik van AI

Op vrijdag 12 juli is de officiële versie van de AI Act gepubliceerd! Deze wetgeving, die al lange tijd in de maak is, is een verordening opgesteld door de Europese…