- Er wordt benadrukt dat schenkingen van donateurs gelijkgesteld worden aan verkoop aan klanten.
- Anoniem uitbellen wordt verboden, herkenbaar nummer wordt verplicht.
- De wetgever heeft de mogelijkheid opgenomen om op later zonder wetswijziging (via AMvB) aanvullende regels te kunnen opstellen over het aanbieden van het recht van verzet/bezwaar en een een maximumtermijn voor de klantrelatie-uitzondering op de opt-in regel. Deze mogelijkheid kan worden gebruikt als de aangescherpte zelfregulering, die DDMA samen met haar achterban aan het opmaken is, niet tot het gewenste resultaat heeft geleid.
- De klantrelatie-uitzondering voor telemarketing gelijk wordt gesteld met e-mail.
Wij zullen deze teksten bespreken met alle stakeholders en t.z.t. onze input leveren op deze consultatie.
Je vindt de consultatie hier: https://lnkd.in/dwFp932
Lees hier de voorgestelde wetstekst: https://lnkd.in/d6tAh-F.
Ook interessant
Lees meer
Social Media
|
NEW: White Paper on the Brilliant Basics of Social Media Advertising
In today’s digital environment, social media platforms are central to reaching and engaging with all kinds of audiences. From visual storytelling on Instagram to viral trends on TikTok, each platform…
Lees meer
Social Media
|
NIEUW: Whitepaper over de Brilliant Basics van Social Media Advertising
In de huidige digitale wereld zijn sociale mediaplatforms cruciaal voor het bereiken en betrekken van verschillende doelgroepen. Van beeldende storytelling op Instagram tot virale trends op TikTok, elk platform biedt…
Lees meer
Duurzaamheidsclaims in marketing: wat mag en wanneer is sprake van misleiding?
Niemand kan er meer omheen: consumenten kiezen steeds bewuster voor merken met een duurzame impact. Sterker nog, dit wordt vanuit de overheid via campagnes en wetgeving gestimuleerd. Als bedrijf is…