- Er wordt benadrukt dat schenkingen van donateurs gelijkgesteld worden aan verkoop aan klanten.
- Anoniem uitbellen wordt verboden, herkenbaar nummer wordt verplicht.
- De wetgever heeft de mogelijkheid opgenomen om op later zonder wetswijziging (via AMvB) aanvullende regels te kunnen opstellen over het aanbieden van het recht van verzet/bezwaar en een een maximumtermijn voor de klantrelatie-uitzondering op de opt-in regel. Deze mogelijkheid kan worden gebruikt als de aangescherpte zelfregulering, die DDMA samen met haar achterban aan het opmaken is, niet tot het gewenste resultaat heeft geleid.
- De klantrelatie-uitzondering voor telemarketing gelijk wordt gesteld met e-mail.
Wij zullen deze teksten bespreken met alle stakeholders en t.z.t. onze input leveren op deze consultatie.
Je vindt de consultatie hier: https://lnkd.in/dwFp932
Lees hier de voorgestelde wetstekst: https://lnkd.in/d6tAh-F.
Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
|
Media Effectiviteits Meting (MEM): Essentieel voor Efficiënte Groei
In het dynamische marketinglandschap van vandaag is media effectiviteits-meting (MEM) een sleutel tot groei. Nu consumenten meer privacy eisen en technologieën snel veranderen, volstaan traditionele meetmethoden niet langer. MEM draait…

Lees meer
Data, Decisions & Engagement
|
Gen-Z kijkt anders, praat anders, werkt anders
DDMA lanceerde Perspectives: een nieuw kwartaal-event over hot topics in marketing. Wat verwacht Gen-Z van merken? En hoe kijken die aan tegen werk, media en communicatie? Vragen die bij veel…

Lees meer
Artificial Intelligence
|
Conversational AI 2.0: Zo breng je jouw chatbot naar het volgende niveau
Steeds meer bedrijven zetten chatbots in om klantvragen snel en efficiënt af te handelen. Het doel is duidelijk: jouw klant direct helpen en de druk op de klantenservice verlagen. De…