Spring naar content
Robert van Geffen

Robert van Geffen werkt al tien jaar in verschillende IT- en marketingfuncties bij Philips. Voor zijn leidende rol bij de digitale transformatie die Philips de afgelopen jaren onderging ontving Van Geffen in 2015 de Digital Transformers Award en in 2016 de Digital Innovation of the Year Award.

Van Geffen kijkt er naar uit bij te dragen aan het onderscheidende vermogen van DDMA als brancheorganisatie op het snijvlak van marketing en data. De kersverse voorzitter heeft daarbij een aantal concrete aandachtsgebieden: “Vanuit mijn achtergrond in eHealth weet ik hoe belangrijk integriteit is voor bedrijven die data inzetten, en bewustwording daarvan is dan ook een van mijn focuspunten. Daarnaast wil ik ervoor zorgen dat DDMA via de verschillende commissies haar meerwaarde voor leden blijft vergroten en me hard maken voor meer aandacht voor digital marketing en data binnen het Nederlandse onderwijssysteem.”

Diana Janssen, directeur van DDMA, is verheugd met het aantreden van Van Geffen als voorzitter van de brancheorganisatie: “Robert weet als geen ander wat organisaties nodig hebben in deze tijden van digitale vooruitgang. Mede dankzij zijn bijdrage is Philips veranderd in een echt databedrijf. Veel van onze leden staan aan de vooravond van eenzelfde verandering en daar past het aantreden van Robert als voorzitter perfect bij.”

Van Geffen neemt het stokje over van Maarten Stramrood en Lucy van der Helm, die na het vertrek van Henry Meijdam het afgelopen half jaar gezamenlijk als interim-voorzitter optraden. Stramrood, Vice President Digital bij Ziggo, en Van der Helm, directeur van SIRE, gaan verder als bestuurslid. Ook Patrick Jordens, directeur van DMCC, en Pieter Meijer, directeur van Pervorm, zijn onderdeel van het DDMA-bestuur.

Over DDMA

DDMA is de brancheorganisatie voor marketing en data. Onze 275 leden halen en brengen bij ons kennis over het inzetten van data om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. Daarom organiseren wij met en voor hen netwerk- en kennisbijeenkomsten. Wij eisen van onze leden dat zij handelen binnen het kader van de wet en de gedragscodes. Daarnaast spreken wij met de stakeholders in Den Haag en Brussel over de ontwikkeling van een duurzame data-economie.

Ook interessant

Lees meer
Experimentation & Optimisation |

From Profiling to AI-Powered Personalisation: How Traveldeal Created Tailor-Made Journeys for Every Visitor

Personalisation has evolved from a marketing buzzword into a key differentiator in competitive industries like travel. Speaking directly to customer needs — at scale and in real time — is…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie Experimentation & Optimisation (op vrijwilligersbasis)

Ben jij expert op het gebied van experimentatie, CRO of optimalisatie en wil je meewerken aan de toekomst van dit marketing vakgebied in Nederland? Dan is een rol binnen de…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie Search (op vrijwilligersbasis)

Ben jij gepassioneerd over alles wat met search te maken heeft? Of je nu gespecialiseerd bent in SEO, SEA, marketplaces,…