Spring naar content
Robert van Geffen

Robert van Geffen werkt al tien jaar in verschillende IT- en marketingfuncties bij Philips. Voor zijn leidende rol bij de digitale transformatie die Philips de afgelopen jaren onderging ontving Van Geffen in 2015 de Digital Transformers Award en in 2016 de Digital Innovation of the Year Award.

Van Geffen kijkt er naar uit bij te dragen aan het onderscheidende vermogen van DDMA als brancheorganisatie op het snijvlak van marketing en data. De kersverse voorzitter heeft daarbij een aantal concrete aandachtsgebieden: “Vanuit mijn achtergrond in eHealth weet ik hoe belangrijk integriteit is voor bedrijven die data inzetten, en bewustwording daarvan is dan ook een van mijn focuspunten. Daarnaast wil ik ervoor zorgen dat DDMA via de verschillende commissies haar meerwaarde voor leden blijft vergroten en me hard maken voor meer aandacht voor digital marketing en data binnen het Nederlandse onderwijssysteem.”

Diana Janssen, directeur van DDMA, is verheugd met het aantreden van Van Geffen als voorzitter van de brancheorganisatie: “Robert weet als geen ander wat organisaties nodig hebben in deze tijden van digitale vooruitgang. Mede dankzij zijn bijdrage is Philips veranderd in een echt databedrijf. Veel van onze leden staan aan de vooravond van eenzelfde verandering en daar past het aantreden van Robert als voorzitter perfect bij.”

Van Geffen neemt het stokje over van Maarten Stramrood en Lucy van der Helm, die na het vertrek van Henry Meijdam het afgelopen half jaar gezamenlijk als interim-voorzitter optraden. Stramrood, Vice President Digital bij Ziggo, en Van der Helm, directeur van SIRE, gaan verder als bestuurslid. Ook Patrick Jordens, directeur van DMCC, en Pieter Meijer, directeur van Pervorm, zijn onderdeel van het DDMA-bestuur.

Over DDMA

DDMA is de brancheorganisatie voor marketing en data. Onze 275 leden halen en brengen bij ons kennis over het inzetten van data om relevant te kunnen communiceren met hun doelgroepen. Daarom organiseren wij met en voor hen netwerk- en kennisbijeenkomsten. Wij eisen van onze leden dat zij handelen binnen het kader van de wet en de gedragscodes. Daarnaast spreken wij met de stakeholders in Den Haag en Brussel over de ontwikkeling van een duurzame data-economie.

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Judith Oude Sogtoen: 20 jaar DDMA

Dit jaar blaast DDMA 20 kaarsjes uit. De perfecte gelegenheid om stil te staan bij alles wat we samen hebben bereikt en om vooruit te kijken naar wat de toekomst…
Lees meer
AVG |

Zaak Meta en Schrems: Openbare data is geen vrijbrief voor gepersonaliseerde advertenties

Gegevens die zijn gedeeld in een openbaar panelgesprek mogen niet zomaar door een social media-platform voor andere doeleinden gebruikt worden. Dit werd vorige maand duidelijk uit een zaak tussen Schrems…
Lees meer
Social Media |

DDMA Social Advertising Benchmark 2024: Increased Focus on Awareness Campaigns in Paid Social

Advertisers are dedicating increasing attention to awareness and video campaigns in 2024. Spending on awareness campaigns has risen from 36.2% in 2023 to 40.4% in 2024, according to the DDMA…