In 2024 zijn er 44 audits behandeld, waarbij transparantie, adequaat privacybeleid en correcte omgang met marketing- en tracking cookies vaak als aandachtspunten naar voren kwamen.
DDMA hecht grote waarde aan het Privacy Waarborg, omdat het organisaties stimuleert om bewust en zorgvuldig met persoonsgegevens om te gaan. Om deze audits gebruiksvriendelijker te maken en beter te laten aansluiten bij de praktijk van organisaties, neemt DDMA dit jaar bovendien een nieuwe, innovatieve audit-tool in gebruik.
Benieuwd naar alle inzichten en aanbevelingen? Lees het volledige Jaarbericht Compliance Comité 2024.
Jaarbericht Compliance Comite 2024
Download (678,64 KB)Compliance Comité 2024
Ook interessant

Lees meer
DDMA
|
Vacature: lid Commissie Post (op vrijwilligersbasis)
Ben jij werkzaam in de post hoek van de marketingsector en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…

Lees meer
DDMA
|
Privacy is perceptie: waarom consumenten Rituals blind vertrouwen
“Rituals mag alles van mij weten. Dat is geven en nemen”, zei een consument in het kwalitatief onderzoek van de DDMA Privacy Monitor 2025. Een opvallend voorbeeld van het vertrouwen…

Lees meer
DDMA
|
DDMA Barometer 2025: Consumentenaandacht onder druk, houden marketeers rekening met digital detox?
Succesvolle marketing is gebaat bij oprechte consumentenaandacht. In een wereld vol prikkels, notificaties en constante digitale aanwezigheid wordt het vangen van die aandacht een steeds grotere uitdaging. Online media en…