Spring naar content

Op 1 maart 2015 zag PIN Voorschot het levenslicht. Vanaf die dag hadden ze maar één missie: zorgen dat ondernemers beter kunnen ondernemen, vertelt Björn Dull, Head of Marketing & Product Development bij PIN Voorschot: “Je kunt als ondernemer zakelijk geld lenen bij PIN Voorschot. Deze financiering kun je vervolgens op een slimme manier via je pinautomaat weer geheel automatisch aflossen. Ondernemers kansen bieden zit bij ieder van ons in het DNA. We doen iedere dag opnieuw weer met z’n allen ons best om ondernemers vooruit te helpen en iedere klant de kans te bieden om de investering te doen die het beste bij de onderneming past. Daar speelt post een hele belangrijke rol bij.”

Doel

Direct Mail wordt binnen PIN Voorschot gebruikt voor de marketing. “Onze doelgroep kan met Direct Mail zeer direct getarget worden. Omdat onze doelgroep vooral bestaat uit het kleinbedrijf valt de Direct mail op de mat bij de eindbeslisser. Vanaf daar wekken we interesse binnen onze doelgroep en volgen verdere marketing- en salesacties. Post is dus het eerste touchpoint met de doelgroep. Vanaf daar kunnen we interesse van leads verder monitoren en andere touchpoints toepassen”, aldus Björn.

Opvallend: Binnen finance wordt post vaak ingezet om te informeren over kosten en overzichten bijvoorbeeld. Het gebruik van post binnen finance voor commerciëlere doeleinden is zeldzamer.

Voorbeelden en learnings

Voor de feestdagen heeft PIN Voorschot een campagne gedaan richting de horeca. Een speerpunt hierbij was extra liquide middelen om je perfect voor te bereiden voor de aankomende feestdagen. Björn: “Dit hebben we gedaan in een standaard vensterenvelop met een brief waarbij net iets dikker papier is gebruikt. De inhoud van de brief hebben we zo persoonlijk mogelijk gemaakt voor de horeca en de aankomende feestdagen.

Uit deze case werd nogmaals duidelijk dat ons product, financieringen, een doelgroep aanspreekt die niet zit te wachten op ‘fancy’, commerciële uitingen. De belangrijkste learning in de afgelopen jaren is dan ook geweest dat we het poststuk aanpassen op de verwachtingen van de doelgroep qua inhoud, maar ook zeker qua look & feel.”

Ook interessant

Lees meer
AVG |

De zaak Mousse/CNIL: Is uitvragen van geslacht écht nodig?

De zaak Mousse tegen CNIL draait om de vraag of SNCF bij de verkoop van treintickets verplicht mag vragen naar het geslacht van klanten (‘man’ of ‘vrouw’). De Europese rechter…
Lees meer
AI Act |

Legal en Marketing: Wat 2024 bracht en 2025 gaat brengen

2024 bracht volop juridische beweging in de wereld van marketing en privacy. Bij DDMA hebben we deze ontwikkelingen scherp gevolgd en ons legal team publiceerden maar liefst 34 artikelen om…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Zo werk je in 3 stappen naar klantcontact dat écht klantgericht is

Het beeld dat een klant heeft van een bedrijf wordt in grote mate bepaald door de manier waarop het bedrijf met hen communiceert en hen van dienst is op het…