Spring naar content

Op 1 maart 2015 zag PIN Voorschot het levenslicht. Vanaf die dag hadden ze maar één missie: zorgen dat ondernemers beter kunnen ondernemen, vertelt Björn Dull, Head of Marketing & Product Development bij PIN Voorschot: “Je kunt als ondernemer zakelijk geld lenen bij PIN Voorschot. Deze financiering kun je vervolgens op een slimme manier via je pinautomaat weer geheel automatisch aflossen. Ondernemers kansen bieden zit bij ieder van ons in het DNA. We doen iedere dag opnieuw weer met z’n allen ons best om ondernemers vooruit te helpen en iedere klant de kans te bieden om de investering te doen die het beste bij de onderneming past. Daar speelt post een hele belangrijke rol bij.”

Doel

Direct Mail wordt binnen PIN Voorschot gebruikt voor de marketing. “Onze doelgroep kan met Direct Mail zeer direct getarget worden. Omdat onze doelgroep vooral bestaat uit het kleinbedrijf valt de Direct mail op de mat bij de eindbeslisser. Vanaf daar wekken we interesse binnen onze doelgroep en volgen verdere marketing- en salesacties. Post is dus het eerste touchpoint met de doelgroep. Vanaf daar kunnen we interesse van leads verder monitoren en andere touchpoints toepassen”, aldus Björn.

Opvallend: Binnen finance wordt post vaak ingezet om te informeren over kosten en overzichten bijvoorbeeld. Het gebruik van post binnen finance voor commerciëlere doeleinden is zeldzamer.

Voorbeelden en learnings

Voor de feestdagen heeft PIN Voorschot een campagne gedaan richting de horeca. Een speerpunt hierbij was extra liquide middelen om je perfect voor te bereiden voor de aankomende feestdagen. Björn: “Dit hebben we gedaan in een standaard vensterenvelop met een brief waarbij net iets dikker papier is gebruikt. De inhoud van de brief hebben we zo persoonlijk mogelijk gemaakt voor de horeca en de aankomende feestdagen.

Uit deze case werd nogmaals duidelijk dat ons product, financieringen, een doelgroep aanspreekt die niet zit te wachten op ‘fancy’, commerciële uitingen. De belangrijkste learning in de afgelopen jaren is dan ook geweest dat we het poststuk aanpassen op de verwachtingen van de doelgroep qua inhoud, maar ook zeker qua look & feel.”

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Legal |

Zo creëer jij écht relevante, datagedreven telemarketingcampagnes

Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de Telecommunicatiewet en de Code Telemarketing tot gevolg. Door al die veranderingen wordt er van adverteerders en contactcenters veel gevraagd.…
Lees meer
AI Act |

De AI Act treedt binnenkort in werking: Een blik vooruit op verantwoord en innovatief gebruik van AI

Op vrijdag 12 juli is de officiële versie van de AI Act gepubliceerd! Deze wetgeving, die al lange tijd in de maak is, is een verordening opgesteld door de Europese…