Spring naar content

DDMA is voor mij de branchevereniging van visie, innovatie en inspirerende mensen. Sinds 2004 ben ik actief betrokken bij DDMA. Tot 2018 als bestuurslid en in 2023 als interim directeur na het vertrek van Diana Janssen, de directeur aan wie DDMA veel te danken heeft dankzij haar 17 jaar lange tomeloze inzet.

In 2010 heeft DDMA het Privacy Waarborg geïntroduceerd, ver voordat de AVG werd geïntroduceerd in 2018. DDMA zag namelijk al heel vroeg dat datagedreven marketing niet los kon worden gezien van de wijze waarop dit moet gebeuren: verantwoord en met respect voor de consument.

DDMA signaleert én anticipeert op ontwikkelingen uit het vak en gaat daarmee concreet aan de slag. Dat doet de vereniging met 15 commissies, waarin meer dan 120 vakidioten het vak verder brengen met publicaties, events en andere vak initiatieven.

Een prachtig voorbeeld is het dit jaar geïntroduceerde keurmerk voor influencers (samen met bvA en SRC): bovenop de actualiteit en broodnodig om influencers in dit jonge vakgebied op een juiste en verantwoorde manier reclame te laten maken.

Alle DDMA commissies worden door het zeer professionele DDMA-bureau niet alleen verbonden, maar ook ondersteund met juridisch advies, content, onderzoek, events en programma’s.

Maar wat DDMA werkelijk uniek maakt, zijn de mensen. Als interim-directeur heb ik dagelijks gezien hoe graag leden bij DDMA komen, de warme band die wordt onderhouden. Maar ze komen niet voor de gezelligheid alleen, want bij DDMA staat de inhoud altijd voorop. Om voor haar 360 leden – binnen wat wettelijk mogelijk en maatschappelijk aanvaardbaar is – te borgen dat zij hun digital marketing kunnen optimaliseren.

Op naar de volgende 20 jaar, van harte proficiat!

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën

In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In…
Lees meer
Search |

Modern Measurement in Paid Search

The way marketing effectiveness is measured has changed drastically compared to the past. As we move toward a future where marketing investments and their returns increasingly depend on privacy-focused solutions,…
Lees meer
DDMA |

DDMA zoekt een Ervaren Salesmarketeer

Wil jij werken in het hart van de Nederlandse marketingwereld? Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van influencermarketing tot fondsenwerving en van AI tot data-ethiek. Werken bij…