Spring naar content

De Code Fieldmarketing is sinds 1 januari 2016 van kracht, de Gedragscode Fieldmarketing trad al een jaar eerder in werking. De Codes richten zich op verschillende vormen van werving, waaronder straatwerving en huis-aan-huis-werving. De afgelopen jaren heeft de fieldmarketingsector te maken gehad met coronamaatregelen, wordt er meer door intermediairs geworven en kijkt ook de (lokale) politiek meer naar het voorkomen van consumentenirritatie. Genoeg reden om de Codes kritisch onder de loep te nemen en zo te blijven werken aan een toekomstbestendige fieldmarketingsector voor consument, bureau en opdrachtgever.

De DDMA Commissie Fieldmarketing heeft al een deel van het voorwerk gedaan en gekeken op welke punten de Codes een update nodig hebben. Daar kijken we uiteraard graag samen naar met mensen die de Codes in de praktijk gebruiken. Wil jij meedenken over en meeschrijven aan de verbeteringen? Meld je dan vóór 26 augustus aan bij DDMA’s legal counsel Sara Mosch via saramosch@ddma.nl. Het project gaat in september van start.

Sara Mosch

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2024 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2024 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Zoals elk jaar zetten de…
Lees meer
Fieldmarketing |

Herziene Code Fieldmarketing in werking getreden

Na goedkeuring door Stichting Reclame Code is de vernieuwde Code Fieldmarketing per 1 augustus 2023 in werking getreden. De aanpassingen in de zelfregulering zijn per direct van kracht voor alle…
Lees meer
Fieldmarketing |

Reclamecode: Code Fieldmarketing

De Code voor Fieldmarketing wordt door de Stichting Reclame Code algemeen verbindend toegepast. Dit wil zeggen dat de CFM geldt voor alle adverteerders die gebruik maken van Fieldmarketing ongeacht of…