Spring naar content

De Code Fieldmarketing is sinds 1 januari 2016 van kracht, de Gedragscode Fieldmarketing trad al een jaar eerder in werking. De Codes richten zich op verschillende vormen van werving, waaronder straatwerving en huis-aan-huis-werving. De afgelopen jaren heeft de fieldmarketingsector te maken gehad met coronamaatregelen, wordt er meer door intermediairs geworven en kijkt ook de (lokale) politiek meer naar het voorkomen van consumentenirritatie. Genoeg reden om de Codes kritisch onder de loep te nemen en zo te blijven werken aan een toekomstbestendige fieldmarketingsector voor consument, bureau en opdrachtgever.

De DDMA Commissie Fieldmarketing heeft al een deel van het voorwerk gedaan en gekeken op welke punten de Codes een update nodig hebben. Daar kijken we uiteraard graag samen naar met mensen die de Codes in de praktijk gebruiken. Wil jij meedenken over en meeschrijven aan de verbeteringen? Meld je dan vóór 26 augustus aan bij DDMA’s legal counsel Sara Mosch via saramosch@ddma.nl. Het project gaat in september van start.

Sara Mosch

Legal counsel

Ook interessant

Lees meer
Fieldmarketing |

Oproep: schrijf jij mee aan de Code Fieldmarketing?

Het is alweer een tijd geleden dat de Code Fieldmarketing en de Gedragscode Fieldmarketing zijn opgesteld. Met deze zelfregulering is een solde basis gelegd om werving in goede banen te…
Lees meer
DDMA |

DDMA Commissies Telemarketing en Fieldmarketing krijgen versterking

We mogen weer 2 nieuwe commissieleden verwelkomen. Mahmoud Bouga, Clientmanager bij Webhelp Nederland, is toegetreden tot de Commissie Telemarketing. Arjan van de Riet, Algemeen Directeur bij Hof Promotion BV, neemt…
Lees meer
Fieldmarketing |

Handleiding voor werven en collecteren in de 1.5 metersamenleving

Een groep van voor dit werkveld relevante brancheorganisaties, stichtingen en belangenbehartigers hebben gezamenlijk een handleiding opgesteld voor leden- en donateurswerving, collecteren, verkoop, flyering en sampling aan de deur of in…