Spring naar content

Meerwaarde van Telemarketing Benchmark

De DDMA Commissie Telemarketing wil de telemarketingsector verder professionaliseren. Een helder overzicht van cijfers over het B2C telemarketing outbound-landschap helpt daarbij. Met deze cijfers kunnen telemarketingprofessionals via een interactief dashboard hun eigen data vergelijken met anderen, bijvoorbeeld op het vlak van het aantal gebelde personen en het aantal effectieve telefoontjes, maar ook het aantal klachten. Sectorbreed laten we met deze cijfers zien dat we onze zelfreguleringsplicht serieus nemen. Ook vormen de cijfers een goede onderbouwing voor de gesprekken die we vanuit DDMA met beleidsmakers en toezichthouders hebben. Het doel is om de Telemarketing Benchmark jaarlijks te publiceren, zoals DDMA eerder deed met de E-mail Benchmark.

Contactcenters gezocht

Om een zo compleet overzicht te creëren van de telemarketingsector, zijn we op zoek naar contactcenters die als partners willen deelnemen aan de Telemarketing Benchmark. Als partner lever je gespecificeerde campagnedata aan. Uiteraard gaan we vertrouwelijk om met deze data. Partners leveren hun data geanonimiseerd aan, en de verzameling en verwerking gebeurt door DDMA als onafhankelijke partij. Deelnemers hebben dus geen toegang tot elkaars dataset. 

Door mee te doen aan dit onafhankelijke initiatief, lever je een bijdrage aan het verder professionaliseren van de branche én het verder ontwikkelen van je eigen dienstverlening. Ook word je als partner genoemd in het dashboard zelf, het persbericht en verschillende andere publicitaire uitingen. Bovendien ben je aanwezig bij een rondetafelsessie met experts uit de markt, om gezamenlijk de cijfers te duiden.

Ben je geïnteresseerd om deel te nemen? Neem dan contact op met onze market insights specialist Nanda Appelman via nandaappelman@ddma.nl.

Ook interessant

Lees meer
Creative |

Nieuwe gezichten in de DDMA Commissies Creative, Telemarketing & Fieldmarketing

De DDMA Commissies Creative, Telemarketing en Fieldmarketing verwelkomen nieuwe leden. Met hun brede ervaring, persoonlijke drijfveren en frisse visie zijn Jerry Smit (Kalff), Chris de Leeuw (PARTOF), Joost Ritter (ROSCOM),…
Lees meer
AVG |

Telemarketing op basis van klantrelatie verdwijnt: duidelijkheid over ingangsdatum nieuwe opt-in-regels

Op basis van een klantrelatie zonder toestemming bellen? Dat mag nog even, maar niet lang meer. In dit artikel leggen we uit vanaf wanneer dat verandert en wat organisaties nu…
Lees meer
Telemarketing |

Elite-sessie Telemarketing: Samen richting naleving van de herziene in de gehele sector

Op 10 april kwam een select gezelschap van professionals uit de telemarketingsector bijeen voor een nieuwe editie van DDMA Elite – Telemarketing. Aan tafel: vertegenwoordigers van merken, corporates en adverteerders…