Spring naar content

Meerwaarde van Telemarketing Benchmark

De DDMA Commissie Telemarketing wil de telemarketingsector verder professionaliseren. Een helder overzicht van cijfers over het B2C telemarketing outbound-landschap helpt daarbij. Met deze cijfers kunnen telemarketingprofessionals via een interactief dashboard hun eigen data vergelijken met anderen, bijvoorbeeld op het vlak van het aantal gebelde personen en het aantal effectieve telefoontjes, maar ook het aantal klachten. Sectorbreed laten we met deze cijfers zien dat we onze zelfreguleringsplicht serieus nemen. Ook vormen de cijfers een goede onderbouwing voor de gesprekken die we vanuit DDMA met beleidsmakers en toezichthouders hebben. Het doel is om de Telemarketing Benchmark jaarlijks te publiceren, zoals DDMA eerder deed met de E-mail Benchmark.

Contactcenters gezocht

Om een zo compleet overzicht te creëren van de telemarketingsector, zijn we op zoek naar contactcenters die als partners willen deelnemen aan de Telemarketing Benchmark. Als partner lever je gespecificeerde campagnedata aan. Uiteraard gaan we vertrouwelijk om met deze data. Partners leveren hun data geanonimiseerd aan, en de verzameling en verwerking gebeurt door DDMA als onafhankelijke partij. Deelnemers hebben dus geen toegang tot elkaars dataset. 

Door mee te doen aan dit onafhankelijke initiatief, lever je een bijdrage aan het verder professionaliseren van de branche én het verder ontwikkelen van je eigen dienstverlening. Ook word je als partner genoemd in het dashboard zelf, het persbericht en verschillende andere publicitaire uitingen. Bovendien ben je aanwezig bij een rondetafelsessie met experts uit de markt, om gezamenlijk de cijfers te duiden.

Ben je geïnteresseerd om deel te nemen? Neem dan contact op met onze market insights specialist Nanda Appelman via nandaappelman@ddma.nl.

Ook interessant

Lees meer
Legal |

De voor- en nadelen van anti-spam-call-software als Hiya

Anti-spamaanbieders zoals Hiya maken een snelle opmars door in de wereld van telemarketing en klantcontact. Op veel Samsung-telefoons staat de functie om telefoontjes als mogelijke spam te identificeren zelfs standaard…
Lees meer
Telemarketing |

DDMA Telemarketing Benchmark 2022: 1 op de 5 gesprekken leidt tot sale

1 op de 5 mensen gaat in op een aanbod naar aanleiding van een outbound telemarketing-campagne. Dat blijkt uit de eerste editie van de DDMA Telemarketing Benchmark, een onafhankelijk initiatief…
Lees meer
Legal |

Minister: Geen maximale klanttermijn voor telemarketing in Telecommunicatiewet

Minister Micky Adriaansens van Economische Zaken en Klimaat (EZK) ziet geen reden om nieuwe regelgeving over de maximale klanttermijnen voor telemarketing in te voeren. Dat schrijft zij in een brief…