Spring naar content

Meerwaarde van Telemarketing Benchmark

De DDMA Commissie Telemarketing wil de telemarketingsector verder professionaliseren. Een helder overzicht van cijfers over het B2C telemarketing outbound-landschap helpt daarbij. Met deze cijfers kunnen telemarketingprofessionals via een interactief dashboard hun eigen data vergelijken met anderen, bijvoorbeeld op het vlak van het aantal gebelde personen en het aantal effectieve telefoontjes, maar ook het aantal klachten. Sectorbreed laten we met deze cijfers zien dat we onze zelfreguleringsplicht serieus nemen. Ook vormen de cijfers een goede onderbouwing voor de gesprekken die we vanuit DDMA met beleidsmakers en toezichthouders hebben. Het doel is om de Telemarketing Benchmark jaarlijks te publiceren, zoals DDMA eerder deed met de E-mail Benchmark.

Contactcenters gezocht

Om een zo compleet overzicht te creëren van de telemarketingsector, zijn we op zoek naar contactcenters die als partners willen deelnemen aan de Telemarketing Benchmark. Als partner lever je gespecificeerde campagnedata aan. Uiteraard gaan we vertrouwelijk om met deze data. Partners leveren hun data geanonimiseerd aan, en de verzameling en verwerking gebeurt door DDMA als onafhankelijke partij. Deelnemers hebben dus geen toegang tot elkaars dataset. 

Door mee te doen aan dit onafhankelijke initiatief, lever je een bijdrage aan het verder professionaliseren van de branche én het verder ontwikkelen van je eigen dienstverlening. Ook word je als partner genoemd in het dashboard zelf, het persbericht en verschillende andere publicitaire uitingen. Bovendien ben je aanwezig bij een rondetafelsessie met experts uit de markt, om gezamenlijk de cijfers te duiden.

Ben je geïnteresseerd om deel te nemen? Neem dan contact op met onze market insights specialist Nanda Appelman via nandaappelman@ddma.nl.

Ook interessant

Lees meer
ePrivacy Verordening |

Telemarketing alleen nog met toestemming consument

Op 4 juni heeft de Tweede Kamer een voorstel aangenomen dat telemarketing alleen nog toestaat met toestemming. Tijdens de behandeling van de Energiewet is namelijk een voorstel aangenomen dat het…
Lees meer
Fieldmarketing |

Politiek presenteert zéér drastische plannen: einde klantrelatie bij telemarketing, én verplichte afkoelperiode bij deurverkoop

In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, voorgesteld nieuwe regelgeving te introduceren voor telemarketing en fieldmarketing. Volgens het plan krijgen consumenten bij verkoop…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Commissielid DDMA Telemarketing – Goed doel (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam bij een goed doel en verantwoordelijk voor Telemarketing? Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…