Spring naar content

DDMA Whitepaper – Zo pas je conversational AI toe in je contactcenter

Download (2,72 MB)

In dit whitepaper komt het hebben over het volgende: het bepalen van het proces in 6 stappen en de benodigde expertise (hoofdstuk 1), het vaststellen van doelen (hoofdstuk 2), het kiezen van passende contactcenter-tooling (hoofdstuk 3) en het kiezen van een Conversational AI-tooling (hoofdstuk 4). Tot slot sluiten we af met de juridische overwegingen die je moet nemen (hoofdstuk 5), een verdiepingshoofdstuk met toelichting van hoe Conversational AI precies werkt (hoofdstuk 6) en geven we een aantal bruikbare use cases (hoofdstuk 7).

Marike van de Klomp, voorzitter van de DDMA Commissie Conversational AI: ‘De mogelijkheden van conversational AI zijn eindeloos. En die zijn met de opkomst van Large Language Models nog groter geworden. Dankzij Conversational AI zijn wij in staat op basis van data, het advies aan klanten persoonlijker te maken, en kunnen we tijd besparen voor klant en medewerker op repetitieve en handmatige taken. Hierdoor kunnen bedrijven tijd en middelen besparen en zich richten op meer waardevolle zaken zoals inhoudelijke adviesgesprekken en verbetering van klantenservice. Voorwaarde voor een succesvolle inzet van conversational AI is wel dat het hele traject, van idee tot implementatie, zorgvuldig is uitgedacht. Dat is precies de reden waarom we dit whitepaper met de commissie hebben geschreven.  Om bedrijven te voorzien van concrete tips en handvatten om Conversational AI in te zetten en om de klant nóg beter van dienst te kunnen zijn.’

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Podcast Shaping the Future: We leven in een tijd van digitaal Darwinisme

Sander Duivestein, futurist, trendwatcher en auteur, was onlangs te gast op DDMA Next én in de podcaststudio van DDMA Shaping the Future. Hij noemt zich geen schrijver meer, maar componist.…
Lees meer
AI Act |

DDMA Team Legal spreekt op nieuw Emerce-event over AI Agents

Op donderdag 10 februari vindt in Amsterdam de eerste editie plaats van AI Agents, een nieuw event van Emerce dat zich volledig richt op de opkomst van zogeheten Agentic AI.…
Lees meer
AI Act |

Wat de Digital Omnibus voor jou verandert:Data Act (4/4)

De Europese Commissie heeft op 19 november 2025 een pakket aan wijzigingen gepresenteerd om de regels voor het digitale domein te vereenvoudigen, ook wel Digital Omnibus genoemd. In deze korte…