Spring naar content

DDMA Whitepaper – Zo pas je conversational AI toe in je contactcenter

Download (2,72 MB)

In dit whitepaper komt het hebben over het volgende: het bepalen van het proces in 6 stappen en de benodigde expertise (hoofdstuk 1), het vaststellen van doelen (hoofdstuk 2), het kiezen van passende contactcenter-tooling (hoofdstuk 3) en het kiezen van een Conversational AI-tooling (hoofdstuk 4). Tot slot sluiten we af met de juridische overwegingen die je moet nemen (hoofdstuk 5), een verdiepingshoofdstuk met toelichting van hoe Conversational AI precies werkt (hoofdstuk 6) en geven we een aantal bruikbare use cases (hoofdstuk 7).

Marike van de Klomp, voorzitter van de DDMA Commissie Conversational AI: ‘De mogelijkheden van conversational AI zijn eindeloos. En die zijn met de opkomst van Large Language Models nog groter geworden. Dankzij Conversational AI zijn wij in staat op basis van data, het advies aan klanten persoonlijker te maken, en kunnen we tijd besparen voor klant en medewerker op repetitieve en handmatige taken. Hierdoor kunnen bedrijven tijd en middelen besparen en zich richten op meer waardevolle zaken zoals inhoudelijke adviesgesprekken en verbetering van klantenservice. Voorwaarde voor een succesvolle inzet van conversational AI is wel dat het hele traject, van idee tot implementatie, zorgvuldig is uitgedacht. Dat is precies de reden waarom we dit whitepaper met de commissie hebben geschreven.  Om bedrijven te voorzien van concrete tips en handvatten om Conversational AI in te zetten en om de klant nóg beter van dienst te kunnen zijn.’

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Marketingleiders over AI: Tools genoeg. Maar hoe krijg je de organisatie mee?

Wat doe je als AI-technologie zich sneller ontwikkelt dan je organisatie kan bijbenen? Hoe voorkom je dat pilots blijven hangen in de bubbel van innovatie, terwijl de rest van de…
Lees meer
AI Act |

AI Impact Assessment voor verantwoord gebruik van AI in marketing

Hoe zorg je dat AI-systemen binnen marketing op een ethische, transparante en juridisch verantwoorde manier wordt ingezet, terwijl je bewust blijft van de mogelijke risico’s?
Lees meer
Artificial Intelligence |

Nieuwe leden voor de DDMA Commissies AI en Digital Analytics

De DDMA Commissies AI en Digital Analytics hebben in het afgelopen jaar versterking gekregen. Amhar Ford (Google), Stan Dorgelo (Springbok Agency) en Jessie Vork (Rabobank) brengen ieder hun eigen expertise…