Spring naar content

Registreren zonder persoonsgegevens
Nederland is het eerste land dat deze voorkeur digitaliseert via InMijnBus.nl. Ieder huishouden ontvangt dit jaar een kaart waarmee via een QR code of telefonisch met een unieke code de voorkeur kan worden aangepast. Deze unieke codes horen bij het huis en worden bij verhuizing overgedragen aan de nieuwe bewoners die hun voorkeur weer kunnen aanpassen. Zo is het niet nodig om gegevens van of over personen te delen. Eerder registreerde voorkeuren via de NEE|JA, NEE|NEE of JA- sticker hebben geregistreerd, worden per huishouden overgenomen via InMijnBus. Op 1 januari 2023 is elk huishouden over op het nieuwe systeem.

Gemak voor consument
MailDB, de brancheorganisatie die de huidige brievenbusstickers uitgeeft, neemt dit initiatief om het voor consumenten gemakkelijker te maken hun voorkeur aan te passen. Nu moet de brievenbussticker op het gemeentehuis worden afgehaald, wat voor veel consumenten een drempel is. Bovendien kunnen consumenten met dit nieuwe systeem hun voorkeur tussentijds aan of uit zetten, bijvoorbeeld bij vakantie of in aanloop naar de decembermaand. Ook is de verwachting dat InMijnBus een impuls geeft aan de vermindering van ongelezen folders en ongeadresseerd drukwerk.

Meer informatie over de werking en voordelen van het nieuwe systeem vind je op InMijnBus.nl.

Ook interessant

Lees meer
Reclamepost |

Vereniging Grootgebruikers Postdiensten sluit zich aan bij DDMA

De Vereniging Grootgebruikers Postdiensten (VGP) houdt op te bestaan en gaat voortaan verder als onderdeel van DDMA, de branchevereniging voor datagedreven marketing, service en sales. De aansluiting van de VGP…
Lees meer
Reclamepost |

NEE|NEE- en NEE|JA-stickers gaan digitaal

De brievenbussticker verdwijnt na 30 jaar uit het straatbeeld. Vanaf 1 januari 2023 vindt de registratie voor het wel of niet ontvangen van reclamefolders en huis-aan-huisbladen volledig online plaats. Op…
Lees meer
Reclamepost |

Hoge Raad: JA/JA-sticker in Amsterdam rechtmatig

Op vrijdag 24 september 2021 publiceerde de Hoge Raad haar oordeel over de opt-in-regeling voor ongeadresseerd reclamedrukwerk in de Gemeente Amsterdam. Deze nieuwe regeling geldt sinds 1 januari 2018 en…