Spring naar content

Registreren zonder persoonsgegevens
Nederland is het eerste land dat deze voorkeur digitaliseert via InMijnBus.nl. Ieder huishouden ontvangt dit jaar een kaart waarmee via een QR code of telefonisch met een unieke code de voorkeur kan worden aangepast. Deze unieke codes horen bij het huis en worden bij verhuizing overgedragen aan de nieuwe bewoners die hun voorkeur weer kunnen aanpassen. Zo is het niet nodig om gegevens van of over personen te delen. Eerder registreerde voorkeuren via de NEE|JA, NEE|NEE of JA- sticker hebben geregistreerd, worden per huishouden overgenomen via InMijnBus.

Update 2023: Op dit moment is nog niet bekend wanneer alle gemeentes overgaan op het nieuwe systeem.

Gemak voor consument
MailDB, de brancheorganisatie die de huidige brievenbusstickers uitgeeft, neemt dit initiatief om het voor consumenten gemakkelijker te maken hun voorkeur aan te passen. Nu moet de brievenbussticker op het gemeentehuis worden afgehaald, wat voor veel consumenten een drempel is. Bovendien kunnen consumenten met dit nieuwe systeem hun voorkeur tussentijds aan of uit zetten, bijvoorbeeld bij vakantie of in aanloop naar de decembermaand. Ook is de verwachting dat InMijnBus een impuls geeft aan de vermindering van ongelezen folders en ongeadresseerd drukwerk.

Meer informatie over de werking en voordelen van het nieuwe systeem vind je op InMijnBus.nl.

Ook interessant

Lees meer
Fieldmarketing |

Politiek presenteert zéér drastische plannen: einde klantrelatie bij telemarketing, én verplichte afkoelperiode bij deurverkoop

In een brief aan de Tweede Kamer heeft Micky Adriaansens, Minister van Economische Zaken, voorgesteld nieuwe regelgeving te introduceren voor telemarketing en fieldmarketing. Volgens het plan krijgen consumenten bij verkoop…
Lees meer
DDMA |

Certified by influencerregels.com: Naar een Meer Transparante en Verantwoordelijke Sector

Influencer marketing is inmiddels een volwassen en volwaardig kanaal binnen de reclamewereld. Maar naast de immense mogelijkheden die het biedt voor merken en influencers, brengt het ook uitdagingen met zich…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Commissielid DDMA Telemarketing – Goed doel (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam bij een goed doel en verantwoordelijk voor Telemarketing? Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…