Spring naar content
Mollie en RRS winnen Friends of Search Awards 2023

Case Mollie: No-dip website relaunch van Mollie.com

De jury vond de ‘meedogenloze prioritering’ van SEO als onderdeel van het migratieproces van mollie.com een geweldige aanpak. De nauwe samenwerking tussen het SEO-team en het ontwikkelteam was uitstekend en een prachtig voorbeeld van disciplines die samenwerken. De resultaten waren sterk met een algemeen positief effect na de migratie, wat voor een website met zo’n brede internationale focus een zeer goede prestatie is.

Baba Hausmann, Senior Search Engine Optimist bij Mollie: ‘Deze prijs beloont het harde werk dat het SEO-team van Mollie en haar partners hebben gestoken in een complex project met hoge verwachtingen. Met een genadeloze prioritering en onze liefde voor SEO, hebben we een website relaunch weten te realiseren zonder dip in de prestaties, een resultaat waar we zelfs niet van durfden te dromen! Bedankt aan de Friends of Search-jury voor hun waardering.’

Case RRS: Maximizing Efficiency: How smart, data-driven campaigns made the entire organization of RRS 20% more effective

De case van RRS viel op vanwege de combinatie van business intelligence met automatisering om niet alleen de omzet te verhogen en de medewerkers beter te benutten, maar ook om een betere bottom line te realiseren. De juryleden waren unaniem in hun beslissing en feliciteren RRS met een prachtige case.

Gerdo Wolbers, Marketing Manager bij RRS: ‘Wij zijn enorm trots dat Riool Reinigings Service RRS de Friends of Search Awards 2023 PPC heeft gewonnen. Er is fantastisch werk geleverd door ons team van data- en SEA-specialisten. Door slim gebruik te maken van interne en externe databronnen hebben we grote stappen voorwaarts gezet binnen het Google Ads platform, resulterend in betere inzetbaarheid van onze servicemonteurs, meer online afspraken en een sterk verbeterde ROAS.’

Internationale vakjury

Bij het beoordelen van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord gebruik van gegevens. De jury bestaat uit twee internationale teams van onafhankelijke SEO- en PPC-experts: Barry Adams (Polemic Digital) en Frederick Vallaeys (Optmyzer), Arnout Hellemans (Online Markethink), Kristina Azarenko (MarketingSyrup), Andrew Lolk (SavvyRevenue), Brendan Almack (Wolfgang Digital), Kate Adams (Google), Linda Hogenes (Coolblue), Marco Frighetto (Booster Box) en Tom Pool (Blue Array)

Over de Friends of Search Awards

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De awards zijn dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De winnaars presenteerden hun case op het podium van de tiende (jubileum)editie van Friends of Search op 23 maart in de Kromhouthal in Amsterdam. Friends of Search wordt dit jaar mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren: Abovo Maxlead, Adchieve, AdResults, Adwise, Artefact, Greenhouse, Happy Horizon, Increase, Intothemarketing, IO, Merkle, Netprofiler, OrangeValley, Producthero, Reprise, SDIM, SEranking en TrueClicks.

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie Search (op vrijwilligersbasis)

Ben jij gepassioneerd over alles wat met search te maken heeft? Of je nu gespecialiseerd bent in SEO, SEA, marketplaces,…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA publicatie: AI Search in de praktijk – van prompt tot antwoord

De manier waarop we online zoeken verandert razendsnel. Waar traditionele zoekmachines als Google en Bing jarenlang het speelveld bepaalden, nemen AI-modellen steeds vaker het stokje over. Niet langer een lijst…
Lees meer
Search |

Modern Measurement in Paid Search – Hoe pak je dat aan?

Nu we ons meer en meer bewegen richting een toekomst waarin marketinginvesteringen en hun rendement steeds meer afhankelijk zijn van privacygerichte oplossingen, zullen we als marketeers nieuwe manieren moeten vinden…