Spring naar content
Mollie en RRS winnen Friends of Search Awards 2023

Case Mollie: No-dip website relaunch van Mollie.com

De jury vond de ‘meedogenloze prioritering’ van SEO als onderdeel van het migratieproces van mollie.com een geweldige aanpak. De nauwe samenwerking tussen het SEO-team en het ontwikkelteam was uitstekend en een prachtig voorbeeld van disciplines die samenwerken. De resultaten waren sterk met een algemeen positief effect na de migratie, wat voor een website met zo’n brede internationale focus een zeer goede prestatie is.

Baba Hausmann, Senior Search Engine Optimist bij Mollie: ‘Deze prijs beloont het harde werk dat het SEO-team van Mollie en haar partners hebben gestoken in een complex project met hoge verwachtingen. Met een genadeloze prioritering en onze liefde voor SEO, hebben we een website relaunch weten te realiseren zonder dip in de prestaties, een resultaat waar we zelfs niet van durfden te dromen! Bedankt aan de Friends of Search-jury voor hun waardering.’

Case RRS: Maximizing Efficiency: How smart, data-driven campaigns made the entire organization of RRS 20% more effective

De case van RRS viel op vanwege de combinatie van business intelligence met automatisering om niet alleen de omzet te verhogen en de medewerkers beter te benutten, maar ook om een betere bottom line te realiseren. De juryleden waren unaniem in hun beslissing en feliciteren RRS met een prachtige case.

Gerdo Wolbers, Marketing Manager bij RRS: ‘Wij zijn enorm trots dat Riool Reinigings Service RRS de Friends of Search Awards 2023 PPC heeft gewonnen. Er is fantastisch werk geleverd door ons team van data- en SEA-specialisten. Door slim gebruik te maken van interne en externe databronnen hebben we grote stappen voorwaarts gezet binnen het Google Ads platform, resulterend in betere inzetbaarheid van onze servicemonteurs, meer online afspraken en een sterk verbeterde ROAS.’

Internationale vakjury

Bij het beoordelen van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord gebruik van gegevens. De jury bestaat uit twee internationale teams van onafhankelijke SEO- en PPC-experts: Barry Adams (Polemic Digital) en Frederick Vallaeys (Optmyzer), Arnout Hellemans (Online Markethink), Kristina Azarenko (MarketingSyrup), Andrew Lolk (SavvyRevenue), Brendan Almack (Wolfgang Digital), Kate Adams (Google), Linda Hogenes (Coolblue), Marco Frighetto (Booster Box) en Tom Pool (Blue Array)

Over de Friends of Search Awards

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De awards zijn dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De winnaars presenteerden hun case op het podium van de tiende (jubileum)editie van Friends of Search op 23 maart in de Kromhouthal in Amsterdam. Friends of Search wordt dit jaar mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren: Abovo Maxlead, Adchieve, AdResults, Adwise, Artefact, Greenhouse, Happy Horizon, Increase, Intothemarketing, IO, Merkle, Netprofiler, OrangeValley, Producthero, Reprise, SDIM, SEranking en TrueClicks.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Search |

Ticketverkoop voor Friends of Search 2025 gestart – Early bird-tickets nu verkrijgbaar!

Amsterdam, donderdag 5 september 2024 – Op 13 maart 2025 organiseren brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland de 12e editie van Friends of Search, in de Kromhouthal in Amsterdam. Early Bird-tickets…
Lees meer
Creative |

Nieuw bloed in de DDMA Commissies Post, Creative en Search

De DDMA Commissies Post, Creative en Search hebben versterking gekregen. Olaf van Rijn, Business Development bij Whooz, Saskia Priester, Marketing Consultant & UX Designer bij Harvest Digital, en Ryan Peerkhan,…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De impact van Generative Search op SEA en SEO: Zo bereid jij je optimaal voor

We kunnen stellen dat Generative AI een onuitwisbare impact heeft gemaakt binnen de marketingwereld. Zo ook binnen de werkvelden van SEO en SEA, die met de opkomst van Generative Search…