Spring naar content

Tijdens de DDMA AI Hackathon, een initiatief van de DDMA Commissie AI, zetten bedrijventeams in twee dagen een vernieuwend machine learning-concept neer. Dit jaar bestond het deelnemersveld uit teams van Airmiles, Blendle, Eneco, Holland Casino, Kamer van Koophandel, Landal GreenParks, Matrixian Group, NU.nl, PostNL, Randstad en Transavia.

Mark Tijssen, teamlead web intelligence bij winnaar Landal GreenParks: “We hebben een zelflerend model gebouwd waarmee we op basis van gebruikersgedrag op onze website kunnen voorspellen tegen welke vragen bezoekers aanlopen. Hiermee kunnen we onze bezoekers steeds relevante tips geven in verschillende fases voor, tijdens en na het aankoopproces. Ik ben superblij dat we hebben gewonnen, vooral omdat dit voor Landal de eerste echte kennismaking met AI is. We komen van nul en twee dagen later hebben we een complete oplossing, die we na vandaag verder gaan testen en optimaliseren.”

Oordeel van de jury

De jury van de DDMA AI Hackathon, bestaande uit Marc Salomon, decaan van de Amsterdam Business School, Katja Sizova, bestuurslid van DDMA en Jorick van Hees, managing consultant AI bij Incentro, verkoos het team van Landal GreenParks boven de teams van Eneco en Holland Casino. “Het niveau van alle deelnemers lag enorm hoog. Mooi om te zien hoe de teams in twee dagen zulke concrete cases hebben neergezet. We hebben voor Landal gekozen, omdat deze van alle cases het meest compleet en uitgebreid is. Het is een echte end-to-end oplossing, die schaalbaar is voor bredere toepassingen binnen de organisatie. Bovendien zit de case technologisch heel goed in elkaar.”

Over de DDMA AI Hackathon

Het doel van de DDMA AI Hackathon is om businessteams en data science-teams beter met elkaar samen te laten werken. Veel organisaties benutten nog niet alle kansen van artificiële intelligentie (AI), doordat verschillende disciplines – met marketeers en product owners aan de ene kant en data scientists en engineers aan de andere kant – elkaar niet weten te vinden. Tijdens de AI Hackathon leren beide partijen elkaars taal en belangen kennen, terwijl ze samen werken aan een oplossing voor een belangrijk vraagstuk binnen hun eigen organisatie.

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

2023’s biggest trends in data-driven marketing according to the DDMA committees

What developments will significantly change the work of marketers, lawyers and data specialists in 2023? What innovations can’t be missed? What kind of investments are necessary during economic slowdowns? As…
Lees meer
Artificial Intelligence |

De grootste trends in data-driven marketing voor 2023 (volgens de commissies van DDMA)

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat jouw werk als marketeer, jurist of dataspecialist in 2023 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag jij echt niet missen? Waar moet je juist wel…
Lees meer
Artificial Intelligence |

Podcast Shaping the Future: AI en machine learning verandert de relatie tussen mens en machine

Shaping the future is een podcast van branchevereniging DDMA die vooruitblikt op de marketingtrends van de toekomst. Elke aflevering gaat een DDMA commissielid in gesprek met een gast-expert uit de…