Spring naar content

KPN onderscheidde zich van de andere finalisten met name door de integraliteit van de case. KPN heeft op een zeer overtuigende manier laten zien dat data gestuurd werken de gehele organisatie betreft en dus ook een fors verander component met zich meebrengt.

Mark van der Vlies van KPN is verantwoordelijk voor de ingebrachte DDMA case. Hij zegt hierover: “KPN heeft als doelstelling de onbetwiste kwaliteitsleider van Nederland te worden. Ik zie deze Customer Data Award als een mooie erkenning voor de bijdrage die Data & Analytics samen met andere KPN afdelingen levert aan het verder verbeteren van onze dienstverlening.”

Het viel de jury op dat de relevantie van data groter was dan ooit, en dan niet de hoeveelheid van of de diversiteit in de gebruikte data, maar met name het intelligent omgaan met die data. Wat ook opviel was dat de cases allemaal goed onderbouwd waren met performance en resultaat indicatoren.

“Het niveau van de inzendingen lijkt ieder jaar hoger te zijn dan het voorgaande jaar”, aldus Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Award. “Wat dit jaar met name opviel was het professioneel gebruik van analytics bij bijna alle cases, maar ook de onmiddellijke vertaling van inzichten door deze analytics naar communicatie toepassingen”, vervolgt Groenewoud.

De Customer Data Award wordt jaarlijks uitgereikt door DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, die de branche naar een hoger niveau wil brengen onder het motto ‘Data. Maak er iets moois van’. De Customer Data Award is een bekroning voor de organisatie die klantdata op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet in te zetten. De cases zijn door de vakjury beoordeeld op verschillende criteria, waaronder; rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten.

Op de site van de Data Dag lees je meer over de case van KPN en de andere Customer Data Award finalisten.

Ook interessant

Lees meer
Cookies |

‘Cookieless World’: mogelijk niet zo cookieless?

Maandag 22 juli maakte het team van Chrome het besluit bekend om (voor nu) third-party cookies toch te behouden. Hiermee herroept Google zijn eerdere beslissing om deze cookies standaard uit…
Lees meer
Legal |

Zo creëer jij écht relevante, datagedreven telemarketingcampagnes

Telemarketing staat al jaren onder druk, met strengere regels in de Telecommunicatiewet en de Code Telemarketing tot gevolg. Door al die veranderingen wordt er van adverteerders en contactcenters veel gevraagd.…
Lees meer
AI Act |

De AI Act treedt binnenkort in werking: Een blik vooruit op verantwoord en innovatief gebruik van AI

Op vrijdag 12 juli is de officiële versie van de AI Act gepubliceerd! Deze wetgeving, die al lange tijd in de maak is, is een verordening opgesteld door de Europese…