Spring naar content

De negenkoppige jury bestaat uit toonaangevende CRO-experts, die actief zijn in de DDMA Commissie CRO: Frank Overbeek (OrangeValley), Kevin Laan (Merkle), Bas Jansen (Google), Denise Visser (bol.com), Joshua Kreuger (DPG Media), Arnout van Scherpenzeel (Scherp&Zeel Conversie Optimalisatie), Patty Bastiaansen (ISM eCompany), Douwe Möhring (iProspect) en Mark van Zuijlen (Essent Retail Energie B.V.). Ook dit jaar buigt de jury zich over alle fases van het optimalisatieproces van de ingezonden cases, van beginsituatie en hypothese tot de daadwerkelijke test en de behaalde resultaten.

De winnaars van vorig jaar
Afgelopen jaar kwamen Beerwulf (Conversie), Transavia (Personalisatie),Lampenlicht (Mobiel) en Bruynzeel Keukens (Acquisitie) als winnaars uit de bus. Beerwulf won door de uitstekende resultaten die de bierexploitant met haar test wist te boeken. Transavia liet de concurrentie achter zich door de manier waarop de luchtvaartmaatschappij inzicht wist te verkrijgen in de veranderende behoefte van passagiers in de aanloop naar een vlucht. Door een uitstekend gebruik van tracking om het aangepaste element door te meten in een test ging Lampenlicht er met de winst vandoor. Tot slot onderscheidde Bruynzeel Keukens zich met een slimme toepassing van hyperlokale targeting op de locatie van concurrent.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Experimentation & Optimisation |

Heatmap en session recording tools: hoe houd je rekening met gebruikersprivacy?

Heatmap- en session recording tools zijn vaste prik in de toolbox van marketeers. Ze geven inzicht in hoe bezoekers zich over een website bewegen, waar ze klikken, waar ze afhaken…
Lees meer
DDMA |

Nieuwe leden voor de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation

De DDMA Commissies AI, Experimentation & Optimisation en Digital Analytics verwelkomen vijf nieuwe gezichten. Emma van Dalen (Nationale Postcode Loterij), Wing Yee Tang (DPG Media) en Justin van Tol (iO)…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

2025: Het Jaar van Experimenteren en Optimaliseren!

In 2025 staat iedereen werkzaam in conversieoptimalisatie (CRO) en klantbelevingoptimalisatie (CXO) voor grote veranderingen. Veranderingen die ons veel kunnen brengen, maar waar tegelijkertijd veel uitdagingen uit voorvloeien. In dit artikel…