Spring naar content

De negenkoppige jury bestaat uit toonaangevende CRO-experts, die actief zijn in de DDMA Commissie CRO: Frank Overbeek (OrangeValley), Kevin Laan (Merkle), Bas Jansen (Google), Denise Visser (bol.com), Joshua Kreuger (DPG Media), Arnout van Scherpenzeel (Scherp&Zeel Conversie Optimalisatie), Patty Bastiaansen (ISM eCompany), Douwe Möhring (iProspect) en Mark van Zuijlen (Essent Retail Energie B.V.). Ook dit jaar buigt de jury zich over alle fases van het optimalisatieproces van de ingezonden cases, van beginsituatie en hypothese tot de daadwerkelijke test en de behaalde resultaten.

De winnaars van vorig jaar
Afgelopen jaar kwamen Beerwulf (Conversie), Transavia (Personalisatie),Lampenlicht (Mobiel) en Bruynzeel Keukens (Acquisitie) als winnaars uit de bus. Beerwulf won door de uitstekende resultaten die de bierexploitant met haar test wist te boeken. Transavia liet de concurrentie achter zich door de manier waarop de luchtvaartmaatschappij inzicht wist te verkrijgen in de veranderende behoefte van passagiers in de aanloop naar een vlucht. Door een uitstekend gebruik van tracking om het aangepaste element door te meten in een test ging Lampenlicht er met de winst vandoor. Tot slot onderscheidde Bruynzeel Keukens zich met een slimme toepassing van hyperlokale targeting op de locatie van concurrent.

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Experimentation & Optimisation |

The Changing Role of the AI-Enhanced CRO Specialist

AI was already a hot topic in previous years, but in 2025 it is rapidly becoming the most used term in digital marketing. How to leverage the power of AI…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

From Isolated Tests to Intelligent Optimisation: Monetate on the Future of Experimentation

With experimentation becoming a given in today’s digital landscape, the real question is no longer whether organisations should experiment, but how they can make it an integral part of their…
Lees meer
Experimentation & Optimisation |

From Profiling to AI-Powered Personalisation: How Traveldeal Created Tailor-Made Journeys for Every Visitor

Personalisation has evolved from a marketing buzzword into a key differentiator in competitive industries like travel. Speaking directly to customer needs — at scale and in real time — is…