Spring naar content

DDMA Experimentation Heroes: het programma

Het programma van DDMA Experimentation Heroes is opgedeeld in 3 verschillende zalen, elk met een eigen hoofdthema. Bezoekers hebben nu de mogelijkheid om te kiezen welke case hen het meest interesseert en zich daarin te verdiepen. Het event is volledig Engelstalig is. Tickets zijn vanaf vandaag verkrijgbaar via: experimentationheroes.com.

Nieuwe categorie: Beyond Web

De DDMA Commissie Experimentation & Optimisation, de initiator van Experimentation Heroes heeft de categorieën dit jaar weer goed onder de loep genomen. De categorie Omnichannel gaat verder onder de naam Beyond Web. Inhoudelijk blijft deze categorie nagenoeg hetzelfde en draait primair om experimenten met als doel om een brede funnel richting en op een website te optimaliseren.

De jury kijkt hier vooral naar elementen als Open Rate, Return On Advertising Spend (ROAS), Click to Open Rate (COTR), Foot Traffic en thema’s als off/online-combinatie en kanaalexperimenten. De categorie richt zich daarmee op experimenten die verder gaan dan alleen web. Denk bijvoorbeeld aan experimenten die buiten de online funnel starten of eindigen, van billboard tot landingspagina en andersom. Daarnaast is effectiviteit van de creatieve uiting en/of het type media dat gebruikt is om succes te bereiken belangrijk.

De jury en winnaars vorig jaar

De jury van DDMA Experimentation Heroes bestaat dit jaar uit vier experts uit het veld: Lucia van de Brink (Increase Conversion Rate.com), Cameron van Uytrecht (Insight ProdX), Jorden Lentze (Booking.com) en Arnout van Scherpenzeel (The Sharing Group). Ook dit jaar buigt de jury zich over alle fases van het optimalisatieproces van de ingezonden cases, van beginsituatie en hypothese tot de daadwerkelijke test en de behaalde resultaten. Afgelopen jaar kwamen PostNL (Conversie), TomTom (Experimentation Culture), DELTA Fiber (Omnichannel) als winnaars uit de bus.

Over DDMA Experimentation Heroes

DDMA Experimentation Heroes (voorheen DDMA Dutch CRO Awards) is een jaarlijks terugkerend evenement en vindt dit jaar plaats op 7 november. De uitreiking vindt dit jaar plaats in The Social Hub Amsterdam City. Het event is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt georganiseerd door de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation. Tickets voor de uitreiking zijn te koop via experimentationheroes.com.

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Experimentation & Optimisation |

From Profiling to AI-Powered Personalisation: How Traveldeal Created Tailor-Made Journeys for Every Visitor

Personalisation has evolved from a marketing buzzword into a key differentiator in competitive industries like travel. Speaking directly to customer needs — at scale and in real time — is…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Lid DDMA Commissie Experimentation & Optimisation (op vrijwilligersbasis)

Ben jij expert op het gebied van experimentatie, CRO of optimalisatie en wil je meewerken aan de toekomst van dit marketing vakgebied in Nederland? Dan is een rol binnen de…
Lees meer
DDMA |

DDMA maakt genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes 2025 bekend

De genomineerden voor de DDMA Experimentation Heroes 2025 zijn bekend. Dit jaar maken onder andere Odido, Heineken, Centraal Beheer Achmea, PostNL, VodafoneZiggo, Intersport, KLM en ANWB kans op een award.…