Spring naar content

De zevenkoppige vakjury bestaat uit toonaangevende e-mailspecialisten en oud-winnaars: Marjolein Kleiberg (TUI Group), Saartje de Wit (Scape Digital), Marc Borgers (100%driven), Ruben Zanting-Božić (DPG Media), Martin Boschhuizen (Boschhuizen Marketingadvies), Lonieke Schepers (Wereld Natuur Fonds) en juryvoorzitter Frans Reichardt (De Klantenluisteraar). Bij de beoordeling van de inzendingen kijkt de jury naar creativiteit, effectiviteit, klantgerichtheid, gebruiksvriendelijkheid en integratie met andere kanalen en campagnes. De inschrijfperiode voor de Beste E-mail Campagne sluit op maandag 14 juni. Iemand aandragen voor de E-mail Professional van het Jaar kan op 3 juni voor het laatst.

Afgelopen jaar bleek uit de ingediende cases dat e-mail een cruciale rol speelt binnen de klantstrategie van organisaties. Met de effectieve Post Purchase-campagne liet Hans Anders andere genomineerden KARWEI en bol.com achter zich. Lonieke Schepers van Drukwerkdeal.nl (inmiddels werkzaam bij Wereld Natuur Fonds) werd mede door haar drive om relevant te zijn voor klanten verkozen tot E-mail Professional van het jaar.

DGP Media als opdrachtgever voor de Battle of the Agencies

De Battle of the Agencies staat ook dit jaar weer op het programma. In deze competitie strijden bureaus om wie de beste e-mailcampagne maakt voor opdrachtgever DPG Media. Bureaus kunnen per direct en uiterlijk op 14 juni een motivatie indienen om mee te doen. DPG Media beoordeelt de motivaties anoniem en selecteert drie bureaus voor deelname. Dit jaar krijgen uitverkoren bureaus de mogelijkheid een campagne van twee mails te verzenden. DPG Media maakt zelf ook een variant van de e-mailcampagne op, waarmee de scores van de inzendingen worden vergeleken. Vorig jaar viel 100%EMAIL in de prijzen met hun interactieve campagne voor GAMMA.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

Hoe maak je een geautomatiseerde e-mailwelkomstcampagne succesvol?

E-mail Marketing Automation is een marketingterm die je steeds vaker voorbij hoort komen. Geautomatiseerde campagnes zijn steeds belangrijker om klanten te bereiken. Ze bieden een ultieme mogelijkheid om relevanter en…
Lees meer
E-mail |

UNICEF, Leen Bakker, T-Mobile en Happy Horizon winnaars EMAS Awards 2022

De winnaars van de DDMA EMAS Awards zijn vandaag bekendgemaakt. UNICEF won in de categorie Optimization en Leen Bakker sleepte de winst in de wacht in de categorie Innovation. In…
Lees meer
E-mail |

April Mullen (Women of Email & SparkPost, a MessageBird company): “Email marketers spend so much time on execution but not nearly enough time on strategy”

April Mullen describes herself as an email geek with experience on both brand and agency sides. In 2016 she co-founded Women of Email, a professional network with 6,000 members aimed…