Spring naar content

Vice-voorzitter van 2003 – 2009

Steun en toeverlaat van het DDMA bureau

Vakman en stijlvol dwarsdenker

Paul Kelder

Paul Kelder is niet meer. Zijn vrolijke ogen, zijn lichtvoetige sarcasme, zijn gezonde zelfspot, zijn savoir vivre: ze leven nog alleen in onze dierbare herinneringen. Hij is veel te vroeg gegaan.

Paul was medeoprichter van onze DDMA. Jarenlang was hij onze vicevoorzitter. Hij heeft de DDMA altijd gesteund, in woord en daad. Praktisch en wijs. Paul kon zaken vlijmscherp benoemen. Zijn inzicht in het menselijk handelen, paarde hij met een onverwoestbaar optimisme.

Paul was een echte ondernemer. Nooit bang. Hij schuwde de strijd niet. Hij was vooral niet bang om hard te werken. “Denk aan mij als ik sterf maar ga door met werken!” zei hij.

Zijn actieve bemoeienis met de DDMA was de laatste jaren minder. De gewone wisseling van de wacht. Maar zijn betrokkenheid bleef overeind. Hij wist goed wat er speelde. Hij heeft het DDMA bureau – zeker in de beginjaren – intensief terzijde gestaan. Als vakman en als inspirator.

We zullen Paul enorm missen. Als marketeer, als mentor en als mens.

Diana Janssen,

Directeur

Diana Janssen

Voormalig directeur bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
Influencermarketing |

Influencer marketing: geen Wilde Westen, maar een volwassen marketingkanaal met regels, toezicht en een certificering 

Influencers staan regelmatig in de schijnwerpers. Niet alleen in hun eigen content, maar ook in nieuwsberichten over reclameherkenbaarheid, zoals afgelopen week. Dit nieuws verscheen naar aanleiding van een onderzoek van…
Lees meer
AI Act |

Legal Wrapped: wat bracht 2025? | Wat brengt 2026?

2025 was opnieuw een jaar met flinke juridische beweging op het snijvlak van marketing, data en technologie. In de DDMA-kennisbank stonden onderwerpen van cookies en AI in marketing tot influencers…
Lees meer
DDMA |

Nieuwe leden in de Commissie Telemarketing

De DDMA Commissie Telemarketing krijgt versterking van drie ervaren krachten: Arjen van Eeuwen (DMCC), Daniel Zwarts (2Contact) en Simone Mercx (Artsen zonder Grenzen). Met hun gezamenlijke focus op kwaliteit, data,…