Spring naar content
Jay Curry

Als iemand pas dood is wanneer niemand zich hem meer herinnert, dan leef jij nog een hele tijd door, Jay. Want je boeken hebben je begaafdheid vastgelegd voor toekomstige generaties. Met jouw klantenpiramide heb je de verhouding tussen klant en omzet eenvoudig in kaart gebracht. In jouw klantenpiramide wordt goed gekeken naar wie precies de klanten zijn die voor 80% of meer van de omzet zorgen. Het is nog steeds een goed advies voor mensen die een eigen bedrijf beginnen.

Je was een inspirerende spreker en trainer. Bekend van optredens op congressen in Nederland, de Verenigde Staten, Europa, het Midden-Oosten en Azië. Je verzorgde in-company programma’s voor honderden kleine en middelgrote bedrijven en multinationals als ABN-AMRO Bank, ING Bank, AEGON Verzekeringen, Xerox, DHL, Kimberly-Clark, Philips, SAP, Apple Computer, en IBM.

Op 10 juni 2018 kreeg je in Hotel New York in Rotterdam de eerste DM Oeuvreprijs: de erkenning voor je levenswerk. Daarmee hebben we je geëerd als auteur, trainer en consultant op het vakgebied van Dialoogmarketing. Je was grondlegger van de internationaal befaamde Customer Marketing Strategie. Jij ging als een van de eersten aan de slag met CRM en illustreerde het belang van de dialoog in DM. Je hebt ons vakgebied geherdefinieerd.

Dank je wel Jay.

Tom Kok
Oud-voorzitter DDMA

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Incrementality Testing: Onmisbaar voor echte inzicht in mediawaarde

In het eerste deel van onze reeks over Media Effectiviteits Meting (MEM)* verkenden we de strategische waarde van Marketing Mix Modeling (MMM). In dit tweede deel richten we ons op…
Lees meer
DDMA |

Vacature: bureaumedewerker DDMA

Ben jij op zoek naar een bijbaan en wil je ervaring opdoen in het hart van de Nederlandse marketingwereld? Bij DDMA, een non-profit kennisplatform voor marketeers, dataspecialisten, techies en privacy…
Lees meer
AI Act |

AI-training op socials: geef je als bedrijfsaccount toestemming of niet?

Toestemming geven voor AI-training op social media is ineens een strategisch onderwerp geworden. Platformen zoals LinkedIn, Facebook en Instagram bouwen generatieve AI-functies die leren van enorme hoeveelheden content. En precies…