Spring naar content
Jay Curry

Als iemand pas dood is wanneer niemand zich hem meer herinnert, dan leef jij nog een hele tijd door, Jay. Want je boeken hebben je begaafdheid vastgelegd voor toekomstige generaties. Met jouw klantenpiramide heb je de verhouding tussen klant en omzet eenvoudig in kaart gebracht. In jouw klantenpiramide wordt goed gekeken naar wie precies de klanten zijn die voor 80% of meer van de omzet zorgen. Het is nog steeds een goed advies voor mensen die een eigen bedrijf beginnen.

Je was een inspirerende spreker en trainer. Bekend van optredens op congressen in Nederland, de Verenigde Staten, Europa, het Midden-Oosten en Azië. Je verzorgde in-company programma’s voor honderden kleine en middelgrote bedrijven en multinationals als ABN-AMRO Bank, ING Bank, AEGON Verzekeringen, Xerox, DHL, Kimberly-Clark, Philips, SAP, Apple Computer, en IBM.

Op 10 juni 2018 kreeg je in Hotel New York in Rotterdam de eerste DM Oeuvreprijs: de erkenning voor je levenswerk. Daarmee hebben we je geëerd als auteur, trainer en consultant op het vakgebied van Dialoogmarketing. Je was grondlegger van de internationaal befaamde Customer Marketing Strategie. Jij ging als een van de eersten aan de slag met CRM en illustreerde het belang van de dialoog in DM. Je hebt ons vakgebied geherdefinieerd.

Dank je wel Jay.

Tom Kok
Oud-voorzitter DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: lid Commissie Post (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam in de post hoek van de marketingsector en heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…
Lees meer
DDMA |

Privacy is perceptie: waarom consumenten Rituals blind vertrouwen

“Rituals mag alles van mij weten. Dat is geven en nemen”, zei een consument in het kwalitatief onderzoek van de DDMA Privacy Monitor 2025. Een opvallend voorbeeld van het vertrouwen…
Lees meer
E-mail |

Hoe zorg je dat je e-mails in de inbox blijven belanden?

E-mailmarketing is geen kwestie meer van simpelweg “versturen en hopen op het beste.” De regels veranderen, de eisen worden strenger, en wie zijn techniek of data niet op orde heeft,…