Spring naar content
Jay Curry

Als iemand pas dood is wanneer niemand zich hem meer herinnert, dan leef jij nog een hele tijd door, Jay. Want je boeken hebben je begaafdheid vastgelegd voor toekomstige generaties. Met jouw klantenpiramide heb je de verhouding tussen klant en omzet eenvoudig in kaart gebracht. In jouw klantenpiramide wordt goed gekeken naar wie precies de klanten zijn die voor 80% of meer van de omzet zorgen. Het is nog steeds een goed advies voor mensen die een eigen bedrijf beginnen.

Je was een inspirerende spreker en trainer. Bekend van optredens op congressen in Nederland, de Verenigde Staten, Europa, het Midden-Oosten en Azië. Je verzorgde in-company programma’s voor honderden kleine en middelgrote bedrijven en multinationals als ABN-AMRO Bank, ING Bank, AEGON Verzekeringen, Xerox, DHL, Kimberly-Clark, Philips, SAP, Apple Computer, en IBM.

Op 10 juni 2018 kreeg je in Hotel New York in Rotterdam de eerste DM Oeuvreprijs: de erkenning voor je levenswerk. Daarmee hebben we je geëerd als auteur, trainer en consultant op het vakgebied van Dialoogmarketing. Je was grondlegger van de internationaal befaamde Customer Marketing Strategie. Jij ging als een van de eersten aan de slag met CRM en illustreerde het belang van de dialoog in DM. Je hebt ons vakgebied geherdefinieerd.

Dank je wel Jay.

Tom Kok
Oud-voorzitter DDMA

Ook interessant

Lees meer
E-mail |

Toegankelijke e-mails en de WCAG-richtlijnen: waarom en hoe?

E-mails spelen een belangrijke rol in de communicatie naar klanten en gebruikers. Zonder e-mail, kun je vaak niet eens een account aanmaken of een bestelling plaatsen. Maar hoe zorg je…
Lees meer
AVG |

De zaak Mousse/CNIL: Is uitvragen van geslacht écht nodig?

De zaak Mousse tegen CNIL draait om de vraag of SNCF bij de verkoop van treintickets verplicht mag vragen naar het geslacht van klanten (‘man’ of ‘vrouw’). De Europese rechter…
Lees meer
AI Act |

Legal en Marketing: Wat 2024 bracht en 2025 gaat brengen

2024 bracht volop juridische beweging in de wereld van marketing en privacy. Bij DDMA hebben we deze ontwikkelingen scherp gevolgd en ons legal team publiceerden maar liefst 34 artikelen om…