Spring naar content

Met het oog op de COVID-19 maatregelen en de gezondheid en veiligheid van de bezoekers heeft de organisatie besloten beide edities van Friends of Search dit jaar te organiseren in het najaar.

In een snel veranderend search-landschap is het van groot belang om als search-professional alle ontwikkelingen rondom search nauwlettend in de gaten te houden. Tijdens Friends of Search brengen internationale sprekers bezoekers op de hoogte van de laatste trends en delen ze hun visie op SEO en SEA anno 2021. Tot slot biedt Friends of Search bezoekers een uitstekende kans om hun netwerk uit te breiden.

Exclusieve Friends of Search Webinars voor tickethouders

Omdat het congres pas in het najaar plaatsvindt organiseert Friends of Search twee Friends of Search webinars, exclusief voor tickethouders. Op 8 juni geeft prijswinnend SEO-consultant Barry Adams een webinar over technische SEO anno 2021. Op 14 september geeft Gianluca Binelli, oprichter van PPC Marketing Agency Booster Box, een webinar over een nog nader te bepalen onderwerp. Tickethouders kunnen zich gratis aanmelden via de Friends of Search website.

Eduard Blacquière, Digital Marketing Consultant: “Friends of Search is gestart om vakspecialisten samen te brengen. Door de coronacrisis is de behoefte hieraan misschien wel groter dan ooit. Daarom schuiven we het grootste searchcongres van de Benelux bewust naar november, zowel in Amsterdam als Brussel, omdat we de kracht van het fysiek samenbrengen van mensen centraal blijven stellen.”

Lennert de Rijk, CEO Benelux & Nordics Artefact: “Friends of Search is vanaf de start in 2014 dé jaarlijkse ontmoetingsplek van de search-community in de Benelux. Door het inhoudelijk ijzersterke programma met topsprekers wereldwijd heeft het congres in de afgelopen jaren een steeds grotere rol gekregen als één van de bepalende search-evenementen in Europa waar sprekers voor in de rij staan om te spreken en connecten met de bezoekers. Geweldig dat we dit in november weer mogelijk kunnen maken.”

Friends of Search Awards

Voor de Nederlandse editie organiseert Friends of Search voor de tweede keer de Friends of Search Awards. In de categorieën ‘Beste Search Engine Optimization (SEO)’ en ‘Beste Search Engine Advertising (SEA)’ strijden de beste searchspecialisten om de felbegeerde de eerste plek. De winnaars krijgen de unieke kans om tijdens Friends of Search hun case aan een internationaal publiek te presenteren. Inzendingen openen op 25 mei 2021.

Friends of Search wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren: Artefact, Adchieve, Increase, SDIM Online Marketing, Adwise, Orangedotcom, Producthero.com ,Addurance, Merkle Nederland Group, Greenhouse, Searchresult, OrangeValley, Traffic Builders, Happy Horizon, Reprise, Universem, Hybridagency, Producthero.com, Greenhouwe en Knewledge.

Ook interessant

Lees meer
Creative |

Strategisch zichtbaar blijven in een AI-gedreven contentmarkt

Een contentmarkt vol generieke AI-creaties. Meer productie dan ooit. En een consument die afhaakt door overvloed. Geen makkelijke context voor marketeers die merken bouwen. Tijdens de DDMA Creative Mixer op…
Lees meer
DDMA |

Op weg naar gezamenlijke benchmarks in influencer marketing

Op 18 september 2025 organiseerde de DDMA Commissie Influencer Marketing een round table waar adverteerders, bureaus en onderzoeksorganisaties samenkwamen. Centraal stond de vraag: hoe zorgen we voor meer transparantie, meetbaarheid…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Marketing als motor van een duurzame revolutie

De klimaatcrisis raakt ons allemaal. Als marketeers bevinden we ons op een unieke positie om het verschil te maken. Maar hoe doe je dat? En wat vraagt het van jou…