Spring naar content

Winnaar Enterprise: Eneco

Volgens de jury illustreert de case van Eneco een uitdaging waar veel ondernemingen voor staan: hoe zorg je voor relevante, persoonlijke en consistente communicatie over alle kanalen heen, waarbij je maximaal rekening houdt met alle gegevens die je van klanten krijgt. Zowel over personalisatie vanuit service-oogpunt, als voor commercie. Eneco is zeer geslaagd in het tackelen van deze uitdaging, aldus de jury. De compleetheid en precisie waarmee de case is uitgevoerd valt op. Over elk detail lijkt te zijn nagedacht. De next best actions worden omnichannel uitgeserveerd en actief gebruikt in de bemande kanalen.

Jeroen Ronkaerts en Joost Vroonhof (Eneco):  “We zijn heel trots op deze prijs en de mooie woorden van de jury. Een enorme waardering van 3 jaar aan hard werken aan ons eigen Cupido NBA-platform, waarmee we in al onze marketingkanalen kunnen sturen op klantwaarde, klanttevredenheid én CO2-reductie.”

Winnaar Data Challenger: Omoda

Als omnichannel fashion retailer ervaart Omoda wereldwijd de nadelen van het gemak waarmee consumenten online kleding kunnen bestellen én retourneren. Omoda heeft de aanpak van dit probleem op een slimme manier weten te koppelen aan marge. Hierdoor profiteert Omoda én het milieu zonder dat de klant bewust hinder ondervindt, aldus de jury. Met slim gebruik van data en twee algoritmes wordt er écht een win-win gerealiseerd. Een mooi voorbeeld voor andere bedrijven om inspiratie uit te putten.

Yoran van Bezooijen (Omoda): Met return-based bidding hebben we op winst geoptimaliseerd dankzij innovatie en een veilige data-infrastructuur. Daarnaast dragen we bij aan duurzame e-commerce en verbeteren we de klantbeleving. Ik ben enorm trots op het team en ons harde werk dat de jury heeft erkent.

Over de DDMA Customer Data Award

De DDMA Customer Data Awards werden dit jaar voor het eerst uitgereikt tijdens DDMA NEXT op donderdag 30 november in Capital C in Amsterdam. DDMA NEXT is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt mede mogelijk gemaakt door Google en Capgemini. De Customer Data Awards worden georganiseerd door DDMA en de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement.

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: bureaumedewerker DDMA

Ben jij op zoek naar een bijbaan en wil je ervaring opdoen in het hart van de Nederlandse marketingwereld? Bij DDMA, een non-profit kennisplatform voor marketeers, dataspecialisten, techies en privacy…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?

A significant proportion of the Dutch population is working to reduce their digital media use. 35% of the Dutch population wants to reduce their digital media use or is already…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?

Een aanzienlijk deel van de Nederlanders is bezig met het terugdringen van digitaal mediagebruik. 35% van de Nederlanders wil het digitale mediagebruik verminderen of doet dat al. Onder jongeren (Gen…