Spring naar content

Branchevereniging DDMA en mediaplatform Emerce bedienen beiden dezelfde doelgroep vanuit hun eigen expertise. DDMA biedt leden een netwerk, belangenbehartiging en kennis op het gebied van datagedreven marketing en klantcontact. Emerce biedt nieuws en achtergrond over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van internet business, e-commerce en marketing.

Onder de samenwerking vallen dit jaar een aantal concrete activiteiten. Op 20 april 2023 vindt Emerce Conversion & Analytics plaats. DDMA ondersteunt het congres met inhoudelijk advies en biedt korting aan haar leden voor deelname. Er worden internationale en nationale sprekers naar Pakhuis de Zwijger gehaald.

Op 12 oktober 2023 vindt verder de Digital Analytics Summit plaats, DDMA’s eigen digital analytics-event, met internationale sprekers én bezoekers. Emerce ondersteunt dit congres met promotie en het delen van inhoudelijke content.

Daarnaast verschijnt op 7 december op Emerce TV een serie video’s rond conversion & analytics met daarin experts van DDMA aan tafel, die de laatste ontwikkelingen op het gebied van wetgeving en technologie duiden.

De vereniging en het mediaplatform slaan zo de handen ineen om de Nederlandse professional op het gebied van conversie optimalisatie en analytics beter te informeren met onafhankelijke kennis en informatie.

Erik Molkenboer

Voormalig Teamlead content & community | DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Nieuwe DDMA/NIMA Masterclass Influencer Marketing

DDMA, NIMA en BvA introduceren samen een nieuwe masterclass voor marketingprofessionals die strategisch en verantwoord aan de slag willen met influencer marketing
Lees meer
DDMA |

Marketing schuift op naar klantbehoud en effectiviteit: Direct Mail blijft relevant

In het moderne marketingvak draait het allang niet meer alleen om meer verkopen. Het gaat om relaties, relevantie en rendement. Uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2025 blijkt een duidelijke…
Lees meer
DDMA |

Sectoronderzoek Reframe: meer bewustwording rondom DE&I, maar praktijk blijft achter

Diversiteit, gelijkheid en inclusie (DE&I) staan al even op de agenda binnen de marketingsector. Toch blijkt uit onderzoek van Stichting Reframe onder 389 professionals binnen de marketingsector, dat de kloof…