Spring naar content

Dat was het onderwerp van de DDMA Afternoon Update: DMP’s, waar adverteerders *  aanwezig waren die meer wilden weten over het hoe, wat en waarom van een DMP. Drie DMP’s (Relay 42, Adobe, Mapp) lichtten op basis van FAQ’s van adverteerders hun platform toe en beantwoordden diverse vragen die spelen bij de adverteerders. Daarnaast vertelde Maarten Stramrood hoe de implementatie van een DMP bij Ziggo is verlopen en bracht Nathan Struik (Pervorm) onder de aandacht waar je op moet letten bij de aanschaf van een DMP.

Concrete vragen van de adverteerders in de zaal waren o.a.:

  • Wat levert een DMP uiteindelijk de klant op?
  • Hoe linkt een DMP met andere tools?
  • Hoe gebruik je een DMP voor offline kanalen?
  • Wat is het voordeel van een DMP voor non-profit organisaties?
  • Wat is het onderscheid tussen de verschillende DMP’s?

Het antwoord op deze en nog veel meer vragen, vind je binnenkort op de website van DDMA, waar we uitgebreid aandacht gaan besteden aan het onderwerp DMP. Hieronder vind je alvast een aantal korte quotes van de aanwezige sprekers ter inspiratie.

* Alle aanwezige adverteerders op een rij: Ahold, Essent, SNS, PON, BankGiro Loterij, Landal Greenparks, Nationale Postcode Loterij, Wereld Natuur Fonds, IKEA, Simavi, Make a wish, NUON, Funda, Cordaid, Airmiles.

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën

In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Rituals wint innovation award bij DDMA Customer Data Awards 2024

De winnaar van de DDMA Customer Data Awards 2024 is vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT in Capital C in Amsterdam. Cosmeticabedrijf Rituals trok aan het langste eind in de categorie…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Data-Driven Marketing Research 2024 – Deep dive 2: Soft skills are key in data-driven marketing sector

Paying sufficient attention to employees remains one of the most important topics for the future of the marketing profession; not only the (further) development of skills, but also attention to…