Spring naar content

Update 2 februari 2023: Vanaf deze week mogen we Lucy van der Helm, oud-bestuurslid van DDMA en huidig directeur van SIRE, verwelkomen als interim-directeur. We hebben hier bewust voor gekozen, om de continuïteit van de vereniging en het team te bewaken. Met 14 jaar bestuurservaring bij DDMA kent Lucy de vereniging en de sector als geen ander. Daarnaast zijn we gestart met de zoektocht naar een nieuwe directeur voor onze vereniging. Een externe partij helpt ons bij het zoeken naar een ideale kandidaat. Mocht je een goede kandidaat op het oog hebben, dan kun je Robert van Geffen, voorzitter van DDMA, altijd een berichtje sturen via robert.van.geffen@philips.com.

Diana Janssen begon in 2006 als directeur van DDMA. Onder haar leiderschap is DDMA uitgegroeid tot de grootste branchevereniging op het gebied van marketing, met meer dan 360 organisatieleden en 16 medewerkers. De zoektocht naar een nieuwe directeur start op korte termijn.

Robert van Geffen, bestuursvoorzitter DDMA: ‘Met Diana’s vertrek nemen we afscheid van een betrokken en bevlogen directeur met een indrukwekkende staat van dienst. Onder haar leiding nam DDMA telkens in een vroeg stadium het voortouw bij nieuwe ontwikkelingen. Zo werd al in 2010 het Privacy Waarborg geïntroduceerd. Ook is DDMA onder Diana een van de drijvende krachten geworden achter de agendering van ethiek en het centraal zetten van de mens binnen de marketingsector.’

Diana Janssen: ‘Twee dingen zijn voor mij echt kenmerkend voor DDMA: hele praktische handvatten bieden in een sector die door ontwikkelingen in data, technologie en regelgeving steeds complexer wordt. En CMO’s, marketeers en juristen uitdagen om na te denken over een duurzame en verantwoorde toekomst van ons vak. Dit is de komende jaren hard nodig, kijkend naar de grote uitdagingen waar de marketingsector mee te maken krijgt, zoals het imago van de sector en het aantrekken van nieuw talent. Ik ben ervan overtuigd dat het fantastische DDMA-team deze gidspositie met verve blijft voortzetten. DDMA staat als een huis en ik had dan ook geen beter moment kunnen kiezen om iets anders te gaan doen.’

Leden worden binnenkort geïnformeerd over hoe de taken worden waargenomen tot er een opvolger is gevonden. Wil je graag persoonlijk afscheid nemen van Diana? Kom dan naar de DDMA-ledenborrel op 26 januari.

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Certified by influencerregels.com: Naar een Meer Transparante en Verantwoordelijke Sector

Influencer marketing is inmiddels een volwassen en volwaardig kanaal binnen de reclamewereld. Maar naast de immense mogelijkheden die het biedt voor merken en influencers, brengt het ook uitdagingen met zich…
Lees meer
DDMA |

Vacature: Commissielid DDMA Telemarketing – Goed doel (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam bij een goed doel en verantwoordelijk voor Telemarketing? Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…
Lees meer
DDMA |

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group nominated for the EMAS Battle of the Agencies 2024

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group are contenders for this year’s title in the EMAS Battle of the Agencies (part of the DDMA EMAS Awards). This year, the nominees are…