Spring naar content

Update 2 februari 2023: Vanaf deze week mogen we Lucy van der Helm, oud-bestuurslid van DDMA en huidig directeur van SIRE, verwelkomen als interim-directeur. We hebben hier bewust voor gekozen, om de continuïteit van de vereniging en het team te bewaken. Met 14 jaar bestuurservaring bij DDMA kent Lucy de vereniging en de sector als geen ander. Daarnaast zijn we gestart met de zoektocht naar een nieuwe directeur voor onze vereniging. Een externe partij helpt ons bij het zoeken naar een ideale kandidaat. Mocht je een goede kandidaat op het oog hebben, dan kun je Robert van Geffen, voorzitter van DDMA, altijd een berichtje sturen via robert.van.geffen@philips.com.

Diana Janssen begon in 2006 als directeur van DDMA. Onder haar leiderschap is DDMA uitgegroeid tot de grootste branchevereniging op het gebied van marketing, met meer dan 360 organisatieleden en 16 medewerkers. De zoektocht naar een nieuwe directeur start op korte termijn.

Robert van Geffen, bestuursvoorzitter DDMA: ‘Met Diana’s vertrek nemen we afscheid van een betrokken en bevlogen directeur met een indrukwekkende staat van dienst. Onder haar leiding nam DDMA telkens in een vroeg stadium het voortouw bij nieuwe ontwikkelingen. Zo werd al in 2010 het Privacy Waarborg geïntroduceerd. Ook is DDMA onder Diana een van de drijvende krachten geworden achter de agendering van ethiek en het centraal zetten van de mens binnen de marketingsector.’

Diana Janssen: ‘Twee dingen zijn voor mij echt kenmerkend voor DDMA: hele praktische handvatten bieden in een sector die door ontwikkelingen in data, technologie en regelgeving steeds complexer wordt. En CMO’s, marketeers en juristen uitdagen om na te denken over een duurzame en verantwoorde toekomst van ons vak. Dit is de komende jaren hard nodig, kijkend naar de grote uitdagingen waar de marketingsector mee te maken krijgt, zoals het imago van de sector en het aantrekken van nieuw talent. Ik ben ervan overtuigd dat het fantastische DDMA-team deze gidspositie met verve blijft voortzetten. DDMA staat als een huis en ik had dan ook geen beter moment kunnen kiezen om iets anders te gaan doen.’

Leden worden binnenkort geïnformeerd over hoe de taken worden waargenomen tot er een opvolger is gevonden. Wil je graag persoonlijk afscheid nemen van Diana? Kom dan naar de DDMA-ledenborrel op 26 januari.

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: bureaumedewerker DDMA

Ben jij op zoek naar een bijbaan en wil je ervaring opdoen in het hart van de Nederlandse marketingwereld? Bij DDMA, een non-profit kennisplatform voor marketeers, dataspecialisten, techies en privacy…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?

A significant proportion of the Dutch population is working to reduce their digital media use. 35% of the Dutch population wants to reduce their digital media use or is already…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?

Een aanzienlijk deel van de Nederlanders is bezig met het terugdringen van digitaal mediagebruik. 35% van de Nederlanders wil het digitale mediagebruik verminderen of doet dat al. Onder jongeren (Gen…