Spring naar content

Nederland is sterk in privacy en marketing

De benoeming van Diana Janssen komt op een belangrijk moment. In Brussel wordt gewerkt aan de nieuwe Europese privacyregels. Deze zullen ook grote invloed hebben op marketing in Nederland, omdat ze 1-op-1 van toepassing worden verklaard. Diana Janssen: “Aan het roer te staan van onze Europese koepel op een zo cruciaal moment is natuurlijk bijzonder eervol. FEDMA is een sterk merk in Europa en een organisatie met veel potentieel. Samen met het nieuwe bestuur ga ik werken aan een optimale vertegenwoordiging van onze sector in Brussel.”

Diana Janssen voert het voorzitterschap met Sachiko Scheuing, European Privacy Officer bij Acxiom. “Ik ben enthousiast als team te opereren met Sachiko. Ze heeft een groot netwerk op het gebied van data en privacy in Europa. Samen kunnen we de slagkracht van FEDMA vergroten.”

Het bestuur van DDMA is verheugd met de benoeming. Voorzitter Henry Meijdam: “Diana heeft inhoudelijke kennis en is contactueel sterk. Deze combinatie maakt dat zij de goede vertegenwoordiger is van de sector in Europa.”

Over FEDMA

De FEDMA is de Europese branchevereniging voor de data-driven marketingbranche. Een vereniging die zich tot doel stelt de belangen te behartigen en de informatie over datagedreven marketing in Europa te vergroten. Voor meer informatie zie: fedma.org

Ook interessant

Lees meer
Digital Analytics |

Challenging the Feasibility of Digital Agency; A Bygone Era of Online Privacy or Stepping Stone to a New Understanding?

Artificial Intelligence, or more commonly known as AI, we can all admit that it would be virtually impossible not to have heard these two words, or letters, used in conjunction…
Lees meer
AI Act |

DDMA Template: AI-beleid

Het gebruik van AI biedt organisaties in de marketingsector veel kansen, bijvoorbeeld op het gebied van innovatie, personalisatie en efficiëntie. Tegelijkertijd brengt AI nieuwe uitdagingen en verantwoordelijkheden met zich mee,…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De kracht van landelijke data in de customer journey: 5 voordelen

De customer journey gaat over het werven, ontwikkelen en behouden van klanten. Met daarin alle (in)directe interacties tussen de klant en jouw merk, product of dienst. Tot zover niets nieuws.…