Spring naar content

Barry Adams (SEO juryvoorzitter): De SEO awards bevatten dit jaar wederom een hoog niveau van innovatie en creatief denken, toegepast op moeilijke uitdagingen in concurrerende markten. Het succes wat bereikt is in de ingestuurde cases laat zien dat de Nederlandse SEO industrie echt vooraan staat wat betreft de nieuwste technieken en tactische uitvoeringen. In een snel-veranderend Google-ecosysteem laten deze projecten zien dat continue innoveren nodig is om je doelen te bereiken.

Frederick Vallaeys (SEA juryvoorzitter): Dit jaar laten de inzendingen een aantal geweldige manieren om PPC prestaties te optimaliseren zien in een uitdagend economisch klimaat. Waar de ene case is opgebouwd met innovatieve strategieën die machine learning combineren met de waarde van first-party data, nam een andere indrukwekkende groep inzendingen een andere invalshoek. Zij tonen aan dat het combineren van het volledige scala aan nieuwe Google-mogelijkheden met unieke bedrijfsgedreven automatiseringslagen kan leiden tot net zo schitterende resultaten.

Beoordeling door internationale experts

Bij de beoordeling van de inzendingen keek de jury naar hoe de cases zich onderscheiden in helder strategisch denken, innovatie, effectiviteit, tastbare resultaten, duidelijkheid en privacyvriendelijk en verantwoord datagebruik. De jury bestaat uit een internationaal team van onafhankelijke search-experts met naast Barry Adams: Kirk Williams (ZATO), Purna Virji (LinkedIn), Kate Adams (Google), Frederick Valleys (Optmyzr), Astrid Kramer (Astrid Kramer Consulting), Marcus Tober (Searchmetrics) en Linda Hogenes (Coolblue).

Over de Friends of Search Awards

De Friends of Search Awards zijn een initiatief van brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland. De awards worden dit jaar voor de twee keer uitgereikt. De winnaars presenteren hun case op het podium van de Nederlandse editie (14 juni) van Friends of Search in de Kromhouthal in Amsterdam. Tickets voor zowel de Nederlandse als de Belgische editie zijn te koop via: friendsofsearch.com

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Influencermarketing |

Scoren jouw gesponsorde posts slechter door #ad? Het antwoord is ‘Nee’

Volgens de Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) ben je als influencer of content creator verplicht te vermelden als je reclame maakt in je content. Je moet dit melden…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Van klik tot conversie: attributie als key voor marketingstrategieën

In de wereld van marketing wordt vaak gesproken over de kracht van data. Maar hoe zorg je er nou écht voor dat data de motor wordt achter succesvolle marketingcampagnes? In…
Lees meer
Search |

Modern Measurement in Paid Search

The way marketing effectiveness is measured has changed drastically compared to the past. As we move toward a future where marketing investments and their returns increasingly depend on privacy-focused solutions,…