V.l.n.r. op de foto Niels de Jong, Chris den Arend en Rutger van Rees
Rutger van Rees (Doop): “Steeds meer mensen gebruiken een voice assistent en dat gaat alleen nog maar meer toenemen”
Rutger is inmiddels 5 jaar werkzaam bij Doop. Begonnen als front-end ontwikkelaar, maakte hij al snel de switch naar conversational development, waar hij nu al 3 jaar actief is als Voice Developer. Inmiddels heeft hij al mooie opdrachten mogen uitvoeren voor onder meer Talpa, AVROTROS, Google en Brennan Heart. Rutger: “Gezien voice nog een relatief ‘onbekende’ marketing tool is vind ik het gaaf dat wij, binnen Doop, hier al zo ver mee zijn. Wij zien wat voor mogelijkheden het kan bieden en hoe je het verschil hier mee kunt maken. Ik merk dat steeds meer mensen een voice assistent gebruiken om te communiceren en dat zal naar verwachting alleen maar gaan toenemen. Ik ben blij dat ik deel mag maken van de DDMA commissie Voice en ik hoop dat ik door het delen van mijn (technische) kennis anderen kan inspireren.”
Chris den Arend (Rabobank): “Technologie moet ondersteunend zijn en op de achtergrond opereren”
In zijn rol als Solution Architect Conversational A.I. bij Rabobank is Chris verantwoordelijk voor het design en de structuur van de conversational A.I oplossing. Hij zorgt ervoor dat de oplossingen helpen bij het behalen van businessdoelen. Chris: “Technologie moet ondersteunend zijn en het liefste op de achtergrond opereren. Het moet bijdragen aan de synergie tussen mensen en hun omgeving. Conversational is een goed middel om dit doel te behalen. Toepassingen zijn in staat op dezelfde manier te communiceren (zien, spreken en begrijpen) zoals we dat zelf ook doen. Chat- en voicebots zijn daarom een belangrijke stap richting een leefwereld waarin technologie menselijk gedrag overneemt, in plaats van andersom.”
Niels de Jong (TAMBR): “Het strategisch inzetten van geluid maakt merken effectiever in hun marketing en draagt bij aan een beter klinkende wereld”
Niels is muziekstrateeg en mede-oprichter van TAMBR sonic branding. In zijn rol helpt hij merken met ontwikkelen van een auditieve identiteit. Niels: “Op deze manier help ik marketeers met het strategisch inzetten van geluid, gebaseerd op zowel data als creativiteit. Dit maakt merken merken effectiever in hun marketing en draagt bij aan beter klinkende wereld.”