Spring naar content

DDMA is de grootste branchevereniging voor data en marketing en hét kennisplatform voor marketeers, dataspecialisten en privacy-experts. Meer dan 360 organisaties, waaronder KLM, WarChild, Van Gogh Museum, DPG Media, Philips, Artis en VodafoneZiggo, zijn lid van onze vereniging. Zij halen en brengen kennis over het innovatief en verantwoord inzetten van data voor marketing, sales en service.  

We organiseren jaarlijks zo’n 60 grote en kleine evenementen en publiceren tientallen onderzoeken en whitepapers. Dat doen we samen met onze leden, waarvan zo’n 100+ experts zich hebben verenigd binnen één van de veertien DDMA-commissies. Denk bijvoorbeeld aan een commissie AI, Influencermarketing, Creative, Search, Social, Fieldmarketing of Post. Ook geven we juridisch advies, ontwikkelen zelfregulering en geven onze leden een stem in Den Haag en Brussel. Dit doen wij met 16 medewerkers en 150 vrijwilligers vanuit ons prachtige kantoor op het WG-Plein in Amsterdam Oud-West.  

Dit ga je doen

Je belangrijkste verantwoordelijkheid is het neerzetten van een waardevol en relevant kennisprogramma voor onze leden. Je begeleidt en enthousiasmeert onze commissies en werkgroepen, waarin experts uit verschillende vakgebieden – zoals digital analytics, search en AI – actief zijn. Je hoeft zelf geen marketing- of tech-expert te zijn, maar affiniteit met deze thema’s en de wil om je erin te verdiepen is onmisbaar.  

Je bent het aanspreekpunt voor commissieleden en zorgt ervoor dat alle expertise om je heen wordt omgezet in relevante kennisactiviteiten voor onze achterban, in lijn met de strategische doelstellingen van DDMA. Denk hierbij aan rondetafelsessies, webinars en congressen, maar ook aan onderzoek en whitepapers. Je werkt nauw samen met je collega’s binnen Team Content op het gebied van onderzoek, eventorganisatie en marketing, maar staat daarnaast ook in contact met je collega’s van Team Membership en Team Legal. Als hechte en platte organisatie versterken we elkaar en bewaken samen zowel de kwaliteit van onze dienstverlening aan de DDMA-leden als ons eigen werkplezier.  

Dit zijn je taken en verantwoordelijkheden

  • Je stelt met elke commissie doelen en een jaarplan op en vertaalt deze naar relevante activiteiten
  • Je coördineert de organisatie van de gekozen activiteiten en ontzorgt de commissie in planning en uitvoering
  • Je houdt overzicht over de doelen en output van alle DDMA-commissies en faciliteert samenwerking en kruisbestuiving tussen commissies
  • Je zorgt ervoor dat alle actieve leden, die dit vrijwillig doen naast hun baan, zich thuis voelen bij DDMA en gemotiveerd zijn
  • Je plant commissievergaderingen in, maakt notulen en zet deze om in concrete acties

Dit ben jij

  • Je bent sociaal, verbindend en enthousiasmerend 
  • Je bent nieuwsgierig en leergierig 
  • Je vindt het geweldig om elke dag met mensen te werken die hart hebben voor de marketingsector en onze vereniging 
  • Je hebt ervaring in of affiniteit met het vakgebied marketing 
  • Je hebt al wat ervaring met projectmanagement, bijvoorbeeld als account/projectmanager bij een bureau, contentmarketeer of programmamanager 
  • Je drukt je moeiteloos uit in het Nederlands en het Engels, zowel in een gesprek als op schrift 
  • Je hebt een afgeronde HBO-opleiding 

Dit bieden wij

  • Afwisselend werk in een informeel, ambitieus en hecht team
  • Een omgeving waar je een groot en divers netwerk opbouwt bij de meest vooruitstrevende organisaties op het gebied van marketing, data en technologie
  • Volop ruimte voor je persoonlijke ontplooiing, je initiatieven en ideeën
  • Werken in een karakteristiek pand in één van de gezelligste buurten van Amsterdam. Structureel een deel van de tijd vanuit huis werken is zeker bespreekbaar
  • Een dienstverband van 32 – 40 uur. Het salaris is marktconform en afhankelijk van je werkervaring

Bij DDMA hechten we veel waarde aan een diverse samenstelling van ons team. Kandidaten die bijdragen aan onze diversiteit nodigen we nadrukkelijk uit te solliciteren.

Interesse?

Lijkt deze functie jou wat? Stuur dan voor 22 januari een mail met je cv en korte motivatie naar elkewillemsen@ddma.nl. Heb je vragen over de functie? Neem contact op met Elke Willemsen, teamlead content & community bij DDMA, via bovenstaand e-mailadres of 020-4528413.

Elke Willemsen

Teamlead content & community

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

International Email Benchmark 2024 | Email Becomes More Professional through Higher Opens and Clicks, and Lower Unsubscribes and Spam Complaints

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Data & Marketing Association (DDMA) are proud to present the third and latest edition of the GDMA International Email Benchmark.…
Lees meer
DDMA |

International Email Benchmark 2024 | E-mail professionaliseert door hogere opens en clicks, en lage unsubscribes en spam complaints

Met veel trots presenteren de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) en de Nederlandse vereniging voor Data & Marketing (DDMA) de nieuwste editie van de GDMA International Email Benchmark. De…
Lees meer
DDMA |

Drie nieuwe leden voor de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation

De DDMA Commissie Experimentation & Optimisation telt drie nieuwe commissieleden. Leonie Eckhardt, Customer Journey Strategist bij Yellowgrape, Robert de Kok, CRO-specialist bij DELTA Fiber en Michiel Jansen, Global Head of…