Spring naar content

>> In verband met zwangerschapsverlof zijn wij op zoek naar een tijdelijke collega voor deze rol. Startperiode is in overleg, maar bij voorkeur per 1 november tot 1 mei 2025 <<

DDMA is de grootste branchevereniging voor data en marketing en hét kennisplatform voor marketeers, dataspecialisten, tech- en privacy-experts. Meer dan 360 organisaties, waaronder KLM, WarChild, Van Gogh Museum, DPG Media, Philips, Artis en VodafoneZiggo, zijn lid van onze vereniging. Zij halen en brengen kennis over het innovatief en verantwoord inzetten van data voor marketing, creatie, sales en service.

We organiseren jaarlijks zo’n 60 grote en kleine evenementen en publiceren tientallen artikelen, whitepapers en onderzoeken, waaronder 3 interactieve benchmarks op het gebied van, e-mailmarketing, telemarketing en social advertising.- Dat doen we samen met onze leden, waarvan zo’n 100+ experts zich hebben verenigd binnen een DDMA-commissie. Denk bijvoorbeeld aan een commissie AI, Influencermarketing, Creative, Search, Social, Fieldmarketing of Post. Ook geven we juridisch advies, ontwikkelen zelfregulering en geven onze leden een stem in Den Haag en Brussel. Dit doen wij met een gedreven en enthousiast team vanuit ons prachtige kantoor op het WG-Plein in Amsterdam Oud-West.

Dit doe jij als projectmanager

Het neerzetten van een waardevol en relevant kennisprogramma is je belangrijkste verantwoordelijkheid als projectmanager. Je begeleidt en enthousiasmeert onze commissies, fondsenwerving groepen en werkgroepen, waarin experts uit verschillende vakgebieden – zoals digital analytics, search en AI – actief zijn. Je hoeft zelf geen marketing- of tech-expert te zijn, maar affiniteit met onze thema’s en kennis van het marketingdomein is onmisbaar. Je zorgt ervoor dat alle expertise om je heen wordt omgezet in relevante kennisactiviteiten voor onze achterban, in lijn met de strategische doelstellingen van DDMA. Denk hierbij aan rondetafelsessies, webinars en congressen, maar ook aan onderzoek en whitepapers. Je werkt nauw samen met je mede-projectmanagers en collega’s op het gebied van onderzoek, eventorganisatie, marketing en legal.

Een week in het leven van een projectmanager content & communities bij DDMA
Als projectmanager ben je binnen DDMA een echte spin in het web.

Je start de week met een cappuccino (met havermelk) op kantoor en bespreekt tijdens de sprintmeeting met je team de contentplanning en taken voor de komende twee weken. Vervolgens is geen dag hetzelfde! Zo hang je het ene moment aan de telefoon met een commissielid om het programma af te stemmen voor een aankomend event, en sta je de volgende dag te netwerken op een groot congres over Email Marketing Automation. Tussendoor check je of de Commissie DDE op schema ligt met het schrijven van een whitepaper en geeft wat feedbackpunten mee. Daarna overleg je met je legal collega’s welke updates er zijn rondom wet- en regelgeving op het gebied van data en privacy. De commissie Telemarketing komt de volgende dag namelijk naar kantoor, dus je zorgt dat de agenda rond is gestuurd en alles klaarstaat. Als de vergadering is afgelopen, klets je nog wat na, leg je de laatste hand aan de notulen en zet je de actiepunten uit. De input uit deze vergadering wordt namelijk meegenomen in de gesprekken die DDMA volgende week voert met stakeholders over een zelfreguleringsinitiatief.

Jij hebt al je to do’s onder controle en de commissieleden zijn tevreden – dat voelt goed! Met een voldaan gevoel ga je de dag erop richting de Meetup die je hebt georganiseerd. Jij presenteert de opening van het event en vertelt de aanwezigen over de strategische doelstellingen van DDMA en het dagprogramma. Bij de borrel kijk je terug op een productieve en inspirerende werkweek.

Bij DDMA zijn je werkzaamheden zowel inhoudelijk als faciliterend en dat is precies waarom je deze rol zo leuk vindt!

Dit zijn je taken en verantwoordelijkheden

  • Je stelt met elke commissie doelen en een jaarplan op en vertaalt deze naar relevante activiteiten
  • Je coördineert de organisatie van de gekozen activiteiten en ontzorgt de commissie in planning en uitvoering
  • Je houdt overzicht over de doelen en output van alle DDMA-commissies en faciliteert samenwerking en kruisbestuiving tussen commissies
  • Je zorgt ervoor dat alle actieve leden, die dit vrijwillig doen naast hun baan, zich thuis voelen bij DDMA en gemotiveerd zijn
  • Je bereidt commissievergaderingen voor, maakt notulen en zet deze om in concrete acties

Dit ben jij

  • Je kunt zelfstandig werken en durft initiatief te nemen
  • Je bent sociaal en staat altijd klaar voor je collega’s
  • Je bent nieuwsgierig, verbindend en enthousiasmerend
  • Je hebt strategisch inzicht en bent bekend met stakeholdermanagement
  • Je hebt affiniteit met de thema’s van DDMA en kennis van het marketingdomein
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bijvoorbeeld als account/projectmanager bij een bureau, als communicatieadviseur, contentmarketeer of programmamanager
  • Je drukt je moeiteloos uit in het Nederlands en het Engels, zowel in een gesprek als op schrift

Dit bieden wij

  • Afwisselend werk in een informeel, ambitieus en hecht team
  • Een omgeving waar je een groot en divers netwerk opbouwt bij de meest vooruitstrevende organisaties op het gebied van marketing, data en technologie
  • Volop ruimte voor je persoonlijke ontplooiing, initiatieven en ideeën. We zijn altijd nieuwsgierig naar hoe je denkt wat beter of anders kan
  • Werken in een karakteristiek, hip pand in één van de gezelligste buurten van Amsterdam.
  • Structureel een deel van de tijd vanuit huis werken is bespreekbaar
  • Een dienstverband van 32 – 40 uur. Het salaris is marktconform en afhankelijk van je werkervaring
  • Een contract van 7 maanden, start per 1 november tot 1 mei 2025. Let op: startdatum kan in overleg ook later.

Bij DDMA hechten we veel waarde aan een diverse samenstelling van ons team. Kandidaten die bijdragen aan onze diversiteit nodigen we nadrukkelijk uit te solliciteren.

Interesse?

Heb je vragen over de functie? Neem contact op met Elke Willemsen, teamlead content & community bij DDMA, via onderstaand mailadres of 020-4528413. Lijkt deze functie jou wat en ben jij onze ideale projectmanager content & communities? Stuur dan voor 30 september a.s. een mail met je cv en motivatie naar elkewillemsen@ddma.nl.

Elke Willemsen

Teamlead content & community

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA zoekt tijdelijke Projectmanager Content & Communities

Als Projectmanager Content & Communities bij DDMA werk je in het hart van de Nederlandse marketingwereld. Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van influencermarketing tot fondsenwerving en…
Lees meer
Creative |

Nieuw bloed in de DDMA Commissies Post, Creative en Search

De DDMA Commissies Post, Creative en Search hebben versterking gekregen. Olaf van Rijn, Business Development bij Whooz, Saskia Priester, Marketing Consultant & UX Designer bij Harvest Digital, en Ryan Peerkhan,…
Lees meer
DDMA |

Drie nieuwe leden in de DDMA Commissie E-mail

De DDMA Commissie E-mail heeft drie nieuwe commissieleden. Laura Wijnands, marketing automation specialist bij Bikkelhart, Maartje Janssen, customer journey consultant bij Yellowgrape, en Tom Blijleven, director of marketing operations bij…