Spring naar content

Als Salesmarketeer werk je mee aan de groei van de DDMA-achterban. Je weet de strategische doelstellingen van DDMA om te zetten naar concrete marketingplannen. Een ideale rol voor wie impact wil maken in de snel veranderende marketingsector.

Over DDMA

DDMA is de grootste branchevereniging voor data en marketing en hét kennisplatform voor marketeers, dataspecialisten, tech- en privacy-experts. Meer dan 360 organisaties, waaronder KLM, WarChild, Van Gogh Museum, DPG Media, Philips, Artis en VodafoneZiggo, zijn lid van onze vereniging. Zij halen en brengen kennis over het innovatief en verantwoord inzetten van data voor marketing, creatie, sales en service.

We organiseren jaarlijks zo’n 60 grote en kleine evenementen en publiceren tientallen artikelen, whitepapers en onderzoeken, waaronder 3 interactieve benchmarks op het gebied van, e-mailmarketing, telemarketing en social advertising. Dat doen we samen met onze leden, waarvan zo’n 100+ experts zich hebben verenigd binnen een DDMA-commissie. Denk bijvoorbeeld aan een commissie AI, Influencermarketing, Creative, Search, Social media, Fieldmarketing of Post. Ook geven we juridisch advies, ontwikkelen zelfregulering en geven onze leden een stem in Den Haag en Brussel. Dit doen wij met een gedreven en enthousiast team vanuit ons prachtige kantoor op het WG-Plein in Amsterdam Oud-West.

Dit doe jij als Salesmarketeer

Om onze groei en impact verder te versterken, zijn wij op zoek naar een enthousiaste en resultaatgerichte salesmarketeer die onze sales- en marketingactiviteiten naar een hoger niveau tilt.

Als Salesmarketeer speel je een cruciale rol in het onderhouden en uitbreiden van ons ledenbestand. Je ontwikkelt samen met de online marketeer gerichte marketingcampagnes (via email en social media) om nieuwe leden te werven en bestaande leden te activeren. Je bent verantwoordelijk voor het genereren, kwalificeren en nurturen van leads, en je bent het eerste aanspreekpunt voor potentiële nieuwe leden. Met jouw overtuigende en sociale vaardigheden weet je een soft lead warm te maken en verder te begeleiden in hun lidmaatschapsreis.

Je zorgt ervoor dat leads op het juiste moment de juiste boodschap ontvangen en weet hen te overtuigen van de waarde van een DDMA-lidmaatschap.

Met jouw strategische marketingkwaliteiten, hands-on mentaliteit, commerciële ervaring en digitale skills draag je bij aan de groei van onze ledenbasis en versterk je onze positionering in de markt.

Een dag in het leven van de Salesmarketeer bij DDMA

Je start de week met een cappuccino (met havermelk) op kantoor en bespreekt (na een korte update over het weekend) tijdens de membershipmeeting de planning en taken voor de komende week.

Daarna duik je samen met de online markteer in de cijfers: welke campagnes leveren de meeste leads op? Waar kunnen we verbeteren? Wie zijn de hot leads, welke campagnes lopen er en hoe zorgen we ervoor dat onze boodschap nóg beter resoneert bij onze leden en potentiële leden?

En dan is het alweer tijd voor een heerlijke uitgebreide lunch op kantoor met alle collega’s.

Hierna  werk je samen met collega’s aan een nieuwe campagne die gericht is op een specifiek segment in de markt. Je schuift aan bij de creatieve sessie waar jullie de tone of voice bepalen en de boodschap aanscherpen.

Aanvullend houd je de membership inbox in de gaten of er nieuwe leads binnenkomen welke jij kan opvolgen.

Je sluit de dag af met een evenement dat DDMA organiseert. Je hebt een aantal belangrijke prospects uitgenodigd en dit is hét moment om die relaties te versterken.

Het werk als Salesmarketeer bij DDMA is dynamisch, uitdagend en vooral ontzettend leuk! Elke dag biedt nieuwe kansen om te groeien, relaties te versterken en de impact van DDMA verder te vergroten.

Bij DDMA ben je niet alleen betrokken bij het ontwikkelen, uitzetten en analyseren van je campagnes maar heb je ook echt contact met de (potentiële) leden. En dat is precies waarom je deze rol zo leuk vindt!

Wat ga je doen?

  • Leadgeneratie en -kwalificatie: Ontwikkelen en uitvoeren van marketingcampagnes om potentiële leden en partners aan te trekken en te kwalificeren.
  • Nurturen van leads: Opbouwen van relaties met leads door middel van gerichte content.
  • Analyseren van data en optimaliseren van campagnes: Het monitoren en analyseren van de prestaties van marketingcampagnes en leads, om continue verbetering te realiseren.
  • In deze rol werk je nauw samen met team content, de online markteer en het gehele membership team om ervoor te zorgen dat marketinginspanningen direct bijdragen aan verkoopresultaten.
  • Evenementen en netwerkactiviteiten: Het opvolgen van leads uit evenementen door middel van nauwkeurige follow-ups en gerichte communicatie, met als doel het werven van nieuwe leden en het aantrekken van sponsoren.

Wat breng je mee?

  • Een afgeronde hbo-opleiding in marketing, communicatie, commerciële economie of een vergelijkbare richting.
  • Minimaal 2-3 jaar ervaring in een soortgelijke rol.
  • Social media advertising en SEO/SEA ervaring: ervaring met het genereren en kwalificeren van leads en het opzetten van lead nurturing-campagnes.
  • Conversieoptimalisatie ervaring.
  • Kennis van en ervaring met CRM- en marketingautomatiseringssystemen (bijv. Salesforce, Spotler).
  • Sterke analytische vaardigheden en ervaring met het meten van campagnesucces (bijv. Google Analytics, dashboards).
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Een proactieve en resultaatgerichte werkhouding, met oog voor detail.
  • Je vindt het leuk om zowel strategisch als operationeel bezig te zijn.
  • Jij bent initiatiefrijk, creatief, commercieel, resultaatgericht en kan zowel in een team als zelfstandig werken. 

Wat bieden wij?

  • Afwisselend werk in een informeel, ambitieus en hecht team.
  • Een dynamische en uitdagende werkomgeving binnen een snelgroeiende sector.
  • De kans om impact te maken in de data- en marketingbranche en mee te bouwen aan de verdere groei van onze vereniging.
  • Veel ruimte voor eigen inbreng, creativiteit en persoonlijke ontwikkeling.
  • Mogelijkheden om deel te nemen aan exclusieve netwerkevenementen, trainingen en conferenties.
  • Werken aan het water in een historisch pand in één van de gezelligste buurten van Amsterdam met de mogelijkheid om ook gedeeltelijk vanuit huis te werken.
  • Dagelijks een heerlijke lunch op kantoor.
  • Een dienstverband van 32-40 uur.
  • Een salaris conform opleiding en ervaring: €3.450 – €4.450 bruto per maand (bij een fulltime dienstverband, exclusief 8% vakantiegeld).

Bij DDMA hechten we veel waarde aan een diverse samenstelling van ons team. Kandidaten die bijdragen aan onze diversiteit nodigen we nadrukkelijk uit te solliciteren.

Interesse?

Heb je vragen over de functie? Neem contact op met Laura van Gessele, teamlead Membership bij DDMA, via onderstaand mailadres of 020-4528413. Lijkt deze functie jou wat en ben jij onze nieuwe salesmarketeer? Stuur dan voor 1 januari 2025 een mail met je cv en motivatie naar lauravangessele@ddma.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Laura van Gessele

Team lead membership | Senior Relatiemanager

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

DDMA zoekt een Ervaren Salesmarketeer

Wil jij werken in het hart van de Nederlandse marketingwereld? Die wereld staat nooit stil en strekt zich uit van influencermarketing tot fondsenwerving en van AI tot data-ethiek. Werken bij…
Lees meer
DDMA |

DDMA viert 20e verjaardag en reikt de Carel Rog penning uit

Donderdag 28 november 2024, Amsterdam – DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, bestaat 20 jaar en vierde dit jubileum met haar leden in Capital C in Amsterdam. Bij deze…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Rituals wint innovation award bij DDMA Customer Data Awards 2024

De winnaar van de DDMA Customer Data Awards 2024 is vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT in Capital C in Amsterdam. Cosmeticabedrijf Rituals trok aan het langste eind in de categorie…