Spring naar content

Privacy gaat verder dan alleen voldoen aan (nieuwe) verordeningen zoals de AVG. Het doel van deze pilot is daarom te onderzoeken hoe organisaties, met name het MKB, ervan overtuigd kunnen worden dat een verantwoorde omgang met persoonsgegevens kansen biedt. Het streven is om ze te laten zien, wat ze kunnen doen met informatie en best practices.

Deze workshops zijn het vervolg op het privacyraamwerk RESPECT4U, dat is ontwikkeld door PI.LAB/TNO. Dit raamwerk is gemaakt om bedrijven te ondersteunen bij verantwoorde omgang met persoonsgegevens en  te helpen privacy als een kans te zien. PI.LAB/TNO is een onderzoekscollectief van universiteiten en onderzoeksbureau TNO. In samenwerking met  ECP|Platform voor de InformatieSamenleving wordt het raamwerk uitgewerkt tot concrete output. Deze pilot is daar onderdeel van.

Esther van de Bovenkamp

Voormalig Programmamanager bij DDMA

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

Vacature: Commissielid DDMA Telemarketing – Goed doel (op vrijwilligersbasis)

Ben jij werkzaam bij een goed doel en verantwoordelijk voor Telemarketing? Heb jij interesse om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven en verder professionaliseren van het vakgebied in…
Lees meer
DDMA |

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group nominated for the EMAS Battle of the Agencies 2024

Springbok Agency, Funnelboost, and LevelUp Group are contenders for this year’s title in the EMAS Battle of the Agencies (part of the DDMA EMAS Awards). This year, the nominees are…
Lees meer
Post |

Met post pak je écht de aandacht

De DDMA Commissie Post wil marketeers de toegevoegde waarde van post in de mediamix laten zien. Onder meer door mooie cases te delen, maar ook via gedegen onderzoek. Zo blijkt…