Spring naar content

TikTok groeit snel, met net een nieuw kantoor in Nederland en meer dan een miljard gebruikers wereldwijd. De motivatie om kennispartner van DDMA te worden komt vanuit de wens om bij te dragen aan een transparante, ethische en sterke marketingsector. Als platform dat opereert in het hart van het digitale ecosysteem, zal TikTok dit in de praktijk brengen door haar lokale en internationale kennis, ervaring en ideeën te delen met de DDMA community. Daar zijn we bij DDMA natuurlijk erg blij mee.

Dat TikTok gemotiveerd is zich in te zetten voor een verantwoorde marketingsector is duidelijk. Zo waren ze al launching partner van ‘Certified by Influencerregels.com.’ Een sectorinitiatief van DDMA, Stichting Reclame Code en Bond van Adverteerders, dat influencers helpt wegwijs te worden door de wet- en regelgeving rondom influencer marketing. Deze commitment laat zien dat ze als kennispartner vastberaden zijn actief bij te dragen aan het vakgebied.

De plannen zijn nog in de maak, maar we kijken ernaar uit het komende jaar met TikTok aan de slag te gaan om ons kennisaanbod te verrijken. Of het nu gaat om boeiende publicaties, evenementen, of andere kennisactiviteiten, we zijn ervan overtuigd dat dit partnerschap veel moois zal opleveren.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

X onder vuur: mogelijk onrechtmatig gebruik van persoonsgegevens voor AI-training

Non-profitorganisatie None of Your Business (NOYB), opgericht door privacy-activist Max Schrems, heeft negen klachten ingediend tegen X (voorheen Twitter). De aanleiding? Verschillende overtredingen van de GDPR, in Nederland beter bekend…
Lees meer
Telemarketing |

DDMA Telemarketing Benchmark 2024: Telemarketing blijft onverminderd effectief, consumenten beter geïnformeerd

Telemarketing blijft een even effectief marketingkanaal als voorgaande jaren. De DDMA Telemarketing Benchmark 2024 laat voor het derde jaar op rij zien dat 1 op de 2 consumenten (49%) bereikt…
Lees meer
Digital Analytics |

Navigating the evolving digital marketing landscape

2024 is another year in which the letters “A” and “I” are on the tips of everyone’s tongues. The emergence of AI is impacting digital analysts as well, but the…