Spring naar content

TikTok groeit snel, met net een nieuw kantoor in Nederland en meer dan een miljard gebruikers wereldwijd. De motivatie om kennispartner van DDMA te worden komt vanuit de wens om bij te dragen aan een transparante, ethische en sterke marketingsector. Als platform dat opereert in het hart van het digitale ecosysteem, zal TikTok dit in de praktijk brengen door haar lokale en internationale kennis, ervaring en ideeën te delen met de DDMA community. Daar zijn we bij DDMA natuurlijk erg blij mee.

Dat TikTok gemotiveerd is zich in te zetten voor een verantwoorde marketingsector is duidelijk. Zo waren ze al launching partner van ‘Certified by Influencerregels.com.’ Een sectorinitiatief van DDMA, Stichting Reclame Code en Bond van Adverteerders, dat influencers helpt wegwijs te worden door de wet- en regelgeving rondom influencer marketing. Deze commitment laat zien dat ze als kennispartner vastberaden zijn actief bij te dragen aan het vakgebied.

De plannen zijn nog in de maak, maar we kijken ernaar uit het komende jaar met TikTok aan de slag te gaan om ons kennisaanbod te verrijken. Of het nu gaat om boeiende publicaties, evenementen, of andere kennisactiviteiten, we zijn ervan overtuigd dat dit partnerschap veel moois zal opleveren.

Bob Younge

Voormalig Contentspecialist | DDMA

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: The Dutch are reducing their digital media use, what does this mean for marketing in 2026?

A significant proportion of the Dutch population is working to reduce their digital media use. 35% of the Dutch population wants to reduce their digital media use or is already…
Lees meer
Artificial Intelligence |

DDMA Barometer 2025: Nederlanders minderen digitaal mediagebruik, wat betekent dit voor marketing in 2026?

Een aanzienlijk deel van de Nederlanders is bezig met het terugdringen van digitaal mediagebruik. 35% van de Nederlanders wil het digitale mediagebruik verminderen of doet dat al. Onder jongeren (Gen…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Exchange Table: de P van Personalisatie

We staan aan de vooravond van hyperpersonalisatie. Dankzij steeds slimmere technologie kunnen organisaties tot in detail inspelen op individueel gedrag. Maar wat betekent dat nog voor de consument en voor…