Spring naar content

Femke de Bruijn, marketeer bij Incentro, legt uit waarom Incentro zich als partner aan de AI Hackathon heeft verbonden: “We willen meer begrip creëren over de kansen die artificial intelligence (AI) biedt, door onze kennis en expertise te delen. Bij Incentro weten we wat de kracht van AI is. Met de AI Hackathon willen we de deelnemers helpen om samen tot de meest gave, innovatieve oplossingen te komen, die écht impact hebben op de wereld. Niet alleen tijdens het evenement, maar ook daarna. Waarom? Omdat wij geloven in verandering.”

Business en data science dichter bij elkaar

Het doel van de DDMA AI Hackathon is om businessteams en data science-teams beter met elkaar samen te laten werken. Veel organisaties benutten nog niet alle kansen van artificiële intelligentie (AI), doordat verschillende disciplines – met marketeers en product owners aan de ene kant en data scientists en engineers aan de andere kant – elkaar niet weten te vinden. Tijdens de AI Hackathon leren beide partijen elkaars taal en belangen kennen, terwijl ze samen werken aan een oplossing voor een belangrijk vraagstuk binnen hun eigen organisatie.

De winnaar van vorig jaar, NU.nl, heeft haar winnende oplossing uiteindelijk daadwerkelijk geïmplementeerd. Dit jaar strijden teams van onder meer Blendle, Kamer van Koophandel en titelverdediger NU.nl tegen elkaar.

Lees hier meer over de samenwerking tussen DDMA en Incentro

Femke de Bruijn, marketeer bij Incentro, legt uit waarom Incentro zich als partner aan de AI Hackathon heeft verbonden: “We willen meer begrip creëren over de kansen die artificial intelligence (AI) biedt, door onze kennis en expertise te delen. Bij Incentro weten we wat de kracht van AI is. Met de AI Hackathon willen we de deelnemers helpen om samen tot de meest gave, innovatieve oplossingen te komen, die écht impact hebben op de wereld. Niet alleen tijdens het evenement, maar ook daarna. Waarom? Omdat wij geloven in verandering.”

Business en data science dichter bij elkaar

Het doel van de DDMA AI Hackathon is om businessteams en data science-teams beter met elkaar samen te laten werken. Veel organisaties benutten nog niet alle kansen van artificiële intelligentie (AI), doordat verschillende disciplines – met marketeers en product owners aan de ene kant en data scientists en engineers aan de andere kant – elkaar niet weten te vinden. Tijdens de AI Hackathon leren beide partijen elkaars taal en belangen kennen, terwijl ze samen werken aan een oplossing voor een belangrijk vraagstuk binnen hun eigen organisatie.

De winnaar van vorig jaar, NU.nl, heeft haar winnende oplossing uiteindelijk daadwerkelijk geïmplementeerd. Dit jaar strijden teams van onder meer Blendle, Kamer van Koophandel en titelverdediger NU.nl tegen elkaar.

Lees hier meer over de samenwerking tussen DDMA en Incentro

Ook interessant

Lees meer
AI Act |

Wat je nu moet regelen voor ads in verkiezingstijd

Toen Meta aankondigde dat het vanaf oktober 2025 geen politieke of ‘issue’-advertenties meer zou toestaan in de EU, was dat geen principedebat, maar een compliancebeslissing. De nieuwe Europese regels voor…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Genomineerden Customer Data Awards 2025 bekendgemaakt

DDMA maakt vandaag de genomineerden bekend voor de Customer Data Awards 2025. In totaal zijn zes organisaties genomineerd die volgens de vakjury uitblinken in het slim, effectief en verantwoord inzetten…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Elite – Marketing Operations: van essentieel en groeiend belang

Het is een onderwerp dat al jaren in de coulissen meedraait, maar steeds vaker vol in de schijnwerpers lijkt te komen en waarvan de functie een naam heeft gekregen: Marketing…