Spring naar content

Wie kan gebruikmaken van de vertrouwenspersoon

In principe kunnen alle leden melding maken bij de vertrouwenspersoon wanneer zij grensoverschrijdend gedrag ervaren. Wel is de vertrouwenspersoon er vooral voor de kleinere leden (1-50 medewerkers) die zelf niet over een vertrouwenspersoon beschikken en op zoek zijn dit op een onafhankelijke manier binnen hun organisatie te borgen.

De vertrouwenspersoon vangt meldingen van grensoverschrijdend gedrag op en ondersteunt melders, ongeacht de context waarin het zich voordoet. Dit geldt dus niet alleen voor interne situaties bij leden, maar ook binnen DDMA Commissies, DDMA Elites en andere DDMA-gemeenschappen en evenementen. De vertrouwenspersoon is er om ervoor te zorgen dat iedereen zich veilig en gerespecteerd voelt binnen de DDMA-community.

Protocol grensoverschrijdend gedrag

De vertrouwenspersoon is er voor meldingen over alle vormen van grensoverschrijdend gedrag. Denk bijvoorbeeld aan seksuele intimatie of misbruik, agressie en geweld, discriminatie of pesten. Bekijk voor alle vormen van en voor meer informatie over grensoverschrijdend gedrag DDMA’s Protocol Grensoverschrijdend Gedrag.

DDMA Protocol voor Grensoverschrijdend gedrag

Download (2,19 MB)

Rapportage

Elk jaar maakt de vertrouwenspersoon de balans op en levert DDMA en VIA Nederland een rapport aan met cijfers over alle meldingen. Uiteraard blijven personen die melding hebben gedaan en de organisaties waarbinnen grenzen worden overschreden anoniem. De cijfers geven inzicht in waar, hoe vaak, hoe ernstig en in welke vorm grensoverschrijdend voorkomt binnen de sector.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Artificial Intelligence |

Nieuw! DDMA organiseert studiereis naar Boston: AI in context

Van 7 t/m 13 december 2025 organiseert DDMA een nieuwe vorm van verdieping voor marketingprofessionals: een volledig verzorgde studiereis naar Boston. Samen met Studium Travel – specialist in marketing-kennisreizen voor…
Lees meer
Creative |

Nieuwe gezichten in de DDMA Commissies Creative, Telemarketing & Fieldmarketing

De DDMA Commissies Creative, Telemarketing en Fieldmarketing verwelkomen nieuwe leden. Met hun brede ervaring, persoonlijke drijfveren en frisse visie zijn Jerry Smit (Kalff), Chris de Leeuw (PARTOF), Joost Ritter (ROSCOM),…
Lees meer
DDMA |

De illusie van de rationele consument

Onder marktonderzoekers is het een berucht fenomeen: mensen weten van zichzelf niet precies hóe ze consumeren. Of waarom. Als consument denken we zelf dat we rationele beslissingen nemen: we plannen,…