Spring naar content

Wie kan gebruikmaken van de vertrouwenspersoon

In principe kunnen alle leden melding maken bij de vertrouwenspersoon wanneer zij grensoverschrijdend gedrag ervaren. Wel is de vertrouwenspersoon er vooral voor de kleinere leden (1-50 medewerkers) die zelf niet over een vertrouwenspersoon beschikken en op zoek zijn dit op een onafhankelijke manier binnen hun organisatie te borgen.

De vertrouwenspersoon vangt meldingen van grensoverschrijdend gedrag op en ondersteunt melders, ongeacht de context waarin het zich voordoet. Dit geldt dus niet alleen voor interne situaties bij leden, maar ook binnen DDMA Commissies, DDMA Elites en andere DDMA-gemeenschappen en evenementen. De vertrouwenspersoon is er om ervoor te zorgen dat iedereen zich veilig en gerespecteerd voelt binnen de DDMA-community.

Protocol grensoverschrijdend gedrag

De vertrouwenspersoon is er voor meldingen over alle vormen van grensoverschrijdend gedrag. Denk bijvoorbeeld aan seksuele intimatie of misbruik, agressie en geweld, discriminatie of pesten. Bekijk voor alle vormen van en voor meer informatie over grensoverschrijdend gedrag DDMA’s Protocol Grensoverschrijdend Gedrag.

DDMA Protocol voor Grensoverschrijdend gedrag

Download (2 MB)

Rapportage

Elk jaar maakt de vertrouwenspersoon de balans op en levert DDMA en VIA Nederland een rapport aan met cijfers over alle meldingen. Uiteraard blijven personen die melding hebben gedaan en de organisaties waarbinnen grenzen worden overschreden anoniem. De cijfers geven inzicht in waar, hoe vaak, hoe ernstig en in welke vorm grensoverschrijdend voorkomt binnen de sector.

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
DDMA |

International Email Benchmark 2024 | Email Becomes More Professional through Higher Opens and Clicks, and Lower Unsubscribes and Spam Complaints

The Global Data & Marketing Alliance (GDMA) and the Dutch Data & Marketing Association (DDMA) are proud to present the third and latest edition of the GDMA International Email Benchmark.…
Lees meer
DDMA |

International Email Benchmark 2024 | E-mail professionaliseert door hogere opens en clicks, en lage unsubscribes en spam complaints

Met veel trots presenteren de Global Data & Marketing Alliance (GDMA) en de Nederlandse vereniging voor Data & Marketing (DDMA) de nieuwste editie van de GDMA International Email Benchmark. De…
Lees meer
DDMA |

Drie nieuwe leden voor de DDMA Commissie Experimentation & Optimisation

De DDMA Commissie Experimentation & Optimisation telt drie nieuwe commissieleden. Leonie Eckhardt, Customer Journey Strategist bij Yellowgrape, Robert de Kok, CRO-specialist bij DELTA Fiber en Michiel Jansen, Global Head of…