Spring naar content

Juryvoorzitter Kees Groenewoud, directeur van Cmotions: “De inzendingen dit jaar zijn een illustratie van het feit dat we definitief voorbij de basis zijn als het gaat om ‘data gestuurd werken en data gestuurde marketing’. Duidelijk zichtbaar is dat er niet alleen gekeken wordt naar procesoptimalisatie met data, maar ook de strategische impact van data gestuurd werken op klant en organisatie. De cases van dit jaar laten een mooie mix zien van deze twee invalshoeken. Ook dit jaar zien we weer een inspirerende mengeling van kanaalsturing, personalisatie en relevantie.” 

De DDMA Customer Data Award wordt dit jaar voor de vijftiende keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Naast juryvoorzitter Kees Groenewoud bestaat de vakjury uit Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Emiel Begthel (ANWB). 

Winnaar 2020
Vorig jaar sleepte ANWB de hoofdprijs in de wacht en voegde zich bij andere oud-winnaars KPN, KNVB, Vakmedianet en Sanoma. ANWB wist met een centrale personalisatie-aanpak gericht op ANWB-leden vanuit 7 centraal gepersonaliseerde kanalen de jury te overtuigen en liet daarmee de andere genomineerde cases van DPG Media en Jumbo Supermarkten achter zich.

De DDMA Customer Data Award wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren: EDM en Geomarktprofiel. 

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Rabobank wint de DDMA Customer Data Award 2022, Vattenfall sleept Data Challenger Award binnen, Leen Bakker wint publieksprijs

De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2022 is vandaag bekendgemaakt tijdens een speciale talkshow. Rabobank trok aan het langste eind en wist de felbegeerde hoofdprijs binnen te slepen,…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

De kracht van data in de customer journey

Every company is a data company. Elke organisatie werkt in meer of mindere mate met data en is er afhankelijk van. Maar om de kracht van data optimaal te benutten…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Zo maken we met data de toekomst mooier: een interview met Kees Groenewoud (Cmotions)

De inzet van data voor marketing heeft in inmiddels zijn kracht bewezen. Sommige bedrijven baseren er zelfs hun hele businessmodel op. Dit gaat niet altijd even goed en daarom is…