Spring naar content

Juryvoorzitter Kees Groenewoud, directeur van Cmotions: “De inzendingen dit jaar zijn een illustratie van het feit dat we definitief voorbij de basis zijn als het gaat om ‘data gestuurd werken en data gestuurde marketing’. Duidelijk zichtbaar is dat er niet alleen gekeken wordt naar procesoptimalisatie met data, maar ook de strategische impact van data gestuurd werken op klant en organisatie. De cases van dit jaar laten een mooie mix zien van deze twee invalshoeken. Ook dit jaar zien we weer een inspirerende mengeling van kanaalsturing, personalisatie en relevantie.” 

De DDMA Customer Data Award wordt dit jaar voor de vijftiende keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Naast juryvoorzitter Kees Groenewoud bestaat de vakjury uit Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Emiel Begthel (ANWB). 

Winnaar 2020
Vorig jaar sleepte ANWB de hoofdprijs in de wacht en voegde zich bij andere oud-winnaars KPN, KNVB, Vakmedianet en Sanoma. ANWB wist met een centrale personalisatie-aanpak gericht op ANWB-leden vanuit 7 centraal gepersonaliseerde kanalen de jury te overtuigen en liet daarmee de andere genomineerde cases van DPG Media en Jumbo Supermarkten achter zich.

De DDMA Customer Data Award wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren: EDM en Geomarktprofiel. 

Bob Younge

Contentspecialist

Ook interessant

Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

DDMA Barometer 2025 – Consumentenaandacht raakt op: van digitale overload naar betekenisvolle marketing

De consument haakt af. Niet omdat marketing niet werkt, maar omdat het te veel is. Te veel schermtijd, te veel berichten, te veel communicatie over alles. Tijdens de DDMA Exchange…
Lees meer
Artificial Intelligence |

AI in marketing: van praten naar doen – hoe je écht aan de slag gaat

Kunstmatige intelligentie. Iedereen heeft het erover, maar wie doet er écht slimme dingen mee? In een nieuwe aflevering van Shaping the Future, de podcastserie van DDMA over data, marketing en…
Lees meer
Data, Decisions & Engagement |

Media Effectiviteits Meting (MEM): Essentieel voor Efficiënte Groei

In het dynamische marketinglandschap van vandaag is media effectiviteits-meting (MEM) een sleutel tot groei. Nu consumenten meer privacy eisen en technologieën snel veranderen, volstaan traditionele meetmethoden niet langer. MEM draait…